UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт: В Україні немає повного циклу електронної комерції через цифровий підпис

В Україні немає повного циклу електронної комерції через фактичну відсутність найважливішої скл...

В Україні немає повного циклу електронної комерції через фактичну відсутність найважливішої складової електронної торгівли— оплати товарів, робіт і послуг через інтернет за допомогою цифрового підпису, розповів в коментарі для «ДТ» член Суспільної ради при НКРЗ Олександр Бернатович.

Українська е-коммерція не може повноцінно розвиватися без законодавчого врегулювання найбільш важливих для цього сектора питань. Одна з головних проблем – питання електронного цифрового підпису.

«З усіх секторів електронної комерції — G2B (Government-to-Business), B2G (Business-to-Government), B2B (Business-to-Business), B2C (Business-to-Customer), C2B (Customer-to-Business) і C2C (Customer-to-Customer) — в Україні певного розвитку набув сектор B2C, та й то переважно у вигляді інтернет-магазинів з урізаними функціями реклами, готівкової оплати та доставки товарів додому», - розповів Бернатович.

«При цьому найважливіша складова електронної комерції — оплата товарів, робіт і послуг через Інтернет існує, мабуть, тільки в сегментах оплати послуг операторів мобільного зв’язку, кабельного телебачення та Інтернету», - додав експерт.

За його словами, повний цикл електронної комерції, коли всі фази просування товарів, робіт і послуг починаючи від підписання контракту і закінчуючи їх оплатою, в Україні практично ніде повністю не реалізований.

Не дивлячись на те, що в 2003 році був прийнятий Закон України «Про електронний цифровий підпис», його швидке впровадження в широку практику не відбулося. Сьогодні за допомогою цифрових підписів укладаються лише одиничні контракти в B2B, а в секторі B2C оплата за допомогою цифрового підпису взагалі відсутня.

«А це означає, що в B2B досі відбувається стовідсотково паперовий документообіг між учасниками комерції, а в інтернет-магазинах (B2C) — у багатьох випадках готівковий грошовий обіг», - відзначив Бернатович.

Таким чином, унікальні переваги електронної торгівлі, як для бізнесу, так і для кінцевого споживача, реалізуються далеко не повністю, із-за чого е-торговля розвивається в Україні дуже повільно, вважає експерт.

Докладніше про це читайте в статті Тетяни Галковськой «Всі пішли в онлайн! «Дикий» ринок електронної комерції планують поставити в чіткі законодавчі рамки» у свіжому номері «ДТ»