UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт: Кримські порти потребують приватизації

Кримські порти необхідно приватизувати, оскільки держава не в змозі забезпечити необхідний потік...

Кримські порти необхідно приватизувати, оскільки держава не в змозі забезпечити необхідний потік інвестицій для їхнього розвитку, заявив у статті для «Дзеркала тижня» директор Таврійського регіонального центру інноваційного розвитку Володимир Арабаджі.

«Приватизація кримських портів є, на мій погляд, першочерговим завданням їхнього інтенсивного розвитку, — вважає експерт. — Комерційна діяльність портів має бути приватною, тоді як функції портнагляду й організації безпеки мореплавання повинні залишитися за державними структурами».

Причина, на думку Володимира Арабаджі, полягає в тому, що держава не в змозі забезпечити потік інвестицій, необхідний для розвитку портової інфраструктури, тоді як приватні інвестори побоюються вкладати значні кошти в структури, котрі знаходяться в держвласності.

«За попередніми розрахунками, на реконструкцію всіх причалів і розвиток портових потужностей Севастополя потрібно близько 4,5 млрд. дол. прямих інвестицій, які створять майже 60 тис. робочих місць, — стверджує експерт. — Зрозуміло, що сподіватися на виділення таких сум із державного бюджету було б украй легковажно».

Наявна система власності на земельні та водні ресурси, за його словами, практично унеможливлює і будівництво приватних портів, оскільки акваторії бухт, причальний фронт та земельні ділянки на березі знаходяться у власності різних державних і приватних структур.

«Будь-який інвестор, маючи намір побудувати портовий термінал у Севастополі з причалом, скажімо, у 500 метрів, змушений буде зануритися у світ складних відносин із Мінтрансом, Фондом держмайна, Севморпортом, міською радою, Севастопольською міськадміністрацією, користувачем причалу, орендарями або користувачами земельних ділянок прибережної території», — констатує Арабаджі.

Детальніше читайте у статті Володимира Арабаджі «Інвестиційний потенціал портів: проблеми і шляхи їх вирішення» у свіжому номері «ДТ».