Зміцнення євро стосовно американського долара та української гривні не могло пройти непоміченим на автомобільному ринку. Адже курсові різниці особливо відчуваються на дорогих товарах. При ціні європейського товару в 10 тис. доларів США зміцнення євро на 8 центів веде до його подорожчання на 800 доларів. Утім, вартість автомобілів зросла значно більше. Приміром, ціна Skoda Octavia у ненайдорожчій базовій комплектації становила в травні трохи більше 10,5 тисячі доларів. Після того, як на початку липня ціни на Skoda змінилися, машина в цій самій комплектації стала пропонуватися за 12400 євро, що в перерахунку на долари США за липневим курсом становило $12150. Більше того, якщо нову вартість у євро перерахувати на долари за травневим курсом, то вона становитиме $11100. Одна з ненайдорожчих іномарок — Renault Symbol — замість $7700 стала коштувати EUR 8200, а французька Renault Clio — замість $11000 — EUR 13000, VW Passat — замість $19500 — EUR 21000. Таким чином, автомобілі подорожчали набагато більше, ніж це було викликано необхідністю скоригувати курсові зміни! До речі, деякі автоімпортери (Audi, BMW, Mercedes) набагато раніше стали виставляти ціни в євро й сьогодні не підвищили їх.
Як пояснюють представники автодилерів, автомобілі вони закуповують за євро, і подорожчання автомобілів «із запасом» пов’язане з тим, що раніше незначне коливання курсу євро до долара автопродавці компенсували за рахунок власного заробітку. Якщо це твердження правдиве, то схоже, що всі свої втрати за минулий період дилери вирішили компенсувати саме зараз. Адже підвищення ціни з явним «запасом» дозволить їм певний час працювати з більшим прибутком, ніж за стабільних курсів валют. Дилери переконані в тому, що через нові ціни попит на автомобілі не дуже зміниться. Адже нинішнього року, порівняно з минулим, продажі нових автомобілів збільшилися в півтора-два рази. Запаси автомобілів на складах багатьох українських автодилерів швидко тануть. Покупцям навіть доводиться чекати замовлений і оплачений автомобіль кілька місяців. Вітчизняні імпортери до такого несподіваного сплеску купівельної активності виявилися не готові: для закупівлі значної кількості автомобілів необхідно було заздалегідь замовити їх у виробника, а також мати велику суму оборотних коштів. До речі, для поповнення оборотних коштів імпортерам уже доводилося брати кредити, відсотки за які вони тепер легко зможуть віддати після підвищення роздрібних цін для українських покупців. І ще — торік завдяки кільком ухваленим законам ввезення автомобілів альтернативними каналами стало практично неможливим, тому діючі автоімпортери тепер не бояться конкуренції з боку «сірих» дилерів і приватних перегонників.
Втім, українські покупці все-таки відреагували на підвищення цін. Так, за попередніми даними автодилерів, сьогодні попит на моделі, які подорожчали, все-таки трохи знизився. Водночас японські й вітчизняні автомобілі, які поки що не подорожчали, стали купувати активніше. Швидше за все, це пов’язано з очікуванням українських споживачів підвищення цін на всі інші машини. І ці побоювання, на жаль, можуть справдитися.