UA / RU
Підтримати ZN.ua

БАЗА ДАНИХ КОМЕРЦІЙНОЇ ГЕНІАЛЬНОСТІ

Роль особистості в економіці професора Гарвардської школи бізнесу Нітіна Норія цікавить давно. Й...

Автор: Оксана Приходько

Роль особистості в економіці професора Гарвардської школи бізнесу Нітіна Норія цікавить давно. Його численні дослідження на цю тему вже стали бестселерами, проте до того, щоб задовольнити власне зацікавлення, він, мабуть, наближається лише нині. Чотири роки тому професор розпочав створювати базу даних лідерських ініціатив, до якої вносив усіх видатних бізнесменів і підприємців ХХ століття. На даний момент у ній налічується 860 імен. Критеріями відбору претендентів на внесення в цей список стало створення продуктів чи послуг, що відкривають нові напрями в економіці або нові ринки, впровадження нових практик ведення бізнесу чи менеджменту, а також нагромадження значного акціонерного капіталу не більш ніж упродовж 15 років. Серед відзначених, що здобули честь бути внесеними до цього реєстру, є і такі культові особистості, як Генрі Форд і Джон Рокфеллер, і маловідомі герої капіталістичної праці.

Втім, основною метою впорядкування бази даних професор вважає визначення того спільного, що об’єднує всіх цих дуже різних людей. І тим спільним, на його думку, є здатність уловлювати основні тенденції, що відіграють чи спроможні відіграти визначальну роль на ринку, а також знаходження способів впливу на них. Серед відібраних професором флагманів комерції є представники практично всіх спеціальностей і напрямів діяльності. Отже, в даному випадку, виявляється, не має значення, що саме винаходити чи впроваджувати. Головне — створити враження, що без цього продукту (послуги, способу життя тощо) не зможе обійтися максимально можлива кількість людей. А найлегше ця мета досягається з допомогою певних соціальних шаблонів. Виявилося, ставитися до цих шаблонів можна по-різному — руйнувати старі, створювати нові чи доводити до фанатизму вже наявні. Головне, щоб результат цієї діяльності найбезпосереднішим і позитивним чином відбивався на банківському рахунку новатора або ж на його акціонерному капіталі.