UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Автоцивілка»: ДАІ найнялася на службу до страховиків?

Страховики потирають руки в очікуванні чималих надходжень (за попередніми оцінками на 2 млрд. грн. у рік) від «автоцивілки»...

Автор: Владислав Сурнін

Страховики потирають руки в очікуванні чималих надходжень (за попередніми оцінками на 2 млрд. грн. у рік) від «автоцивілки». Цього разу вони впевнені, що вдасться змусити автомобілістів страхуватися. Адже допомагати їм тепер беруться підрозділи Державтоінспекції, озброєні відповідною інструкцією, затвердженою наказом МВС.

На сьогодні обсяги продажу «автоцивілки» перевищують 300 млн., а виплати — 60 млн. дол. Різниця помітна і без калькулятора. Але для страховиків вона, певне, все ще недостатньо велика.

За словами генерального директора Асоціації страхувальників України (АСУ) Леоніда Хоріна, «у прес-релізі від 31.03.06 р., поширеному МТСБУ, повідомляється, що страховики і ДАІ підписали угоду про співробітництво щодо «автоцивілки», відповідно до якої МТСБУ має фінансувати деякі заходи ДАІ. За це ДАІ здійснюватиме тотальний контроль за наявністю полісів «автоцивілки».

Відповідно до вищезгаданої інструкції, із 1 січня 2008 року працівники Державтоінспекції можуть зупиняти автомобілі, у яких під склом не видно страхового сертифікату «Зелена карта». Після зупинки водій транспортного засобу (ТЗ) зобов’язаний надати працівникові автоінспекції для перевірки документи (передбачені пунктом 2.1 Правил дорожнього руху України) — поліс ОСЦПВ. Так само наявність поліса перевіряється під час зупинення в результаті порушення ПДР чи ДТП.

У разі відсутності чинного (на момент перевірки) поліса ОСЦПВ працівник Державтоінспекції складає протокол на водія ТЗ про адміністративне правопорушення. Обійдеться цей захід у 0,5—1 неоподатковуваний мінімум, або 8,5—17,0 грн.

Водночас учасники бойових дій, інваліди війни й інваліди I групи, котрі особисто управляють приналежним їм ТЗ, звільнені від необхідності ОСЦПВ, відповідно і «Зелена карта» їм не видається. Мабуть, цій групі водіїв у перші дні і тижні року доведеться частенько зупинятися на вимогу ДАІ і пред’являти посвідчення.

За словами Леоніда Хоріна, свого часу Юрій Луценко, прийшовши в МВС, зміг протистояти напору страхових компаній, обов’язкові перевірки здійснювали лише під час видачі техпаспорта, проходження техогляду, при ДТП і грубому порушенні ПДР. Тепер АСУ звернулася до Юрія Луценка з відкритим листом, у якому закликала скасувати рішення старого керівництва МВС про початок тотального контролю водіїв на наявність полісів «автоцивілки».

З Новим роком, друзі, з Новим роком!