UA / RU
Підтримати ZN.ua

Автопоглиначі

За прогнозами експертів, через кілька років в Україні може продаватися близько мільйона легковиків на рік!..

Автор: Петро Ходовий

За прогнозами експертів, через кілька років в Україні може продаватися близько мільйона легковиків на рік! Чому ж тоді до нас не приходять світові автовиробники і не будують тут свої підприємства?..

Ринок — як у Європі

Вітчизняний авторинок продовжує зростати темпами, яких експерти не передбачали навіть у найсміливіших прогнозах. За дев’ять місяців 2007 року українці купили майже стільки ж нових легкових автомобілів, скільки за весь 2006 рік — близько 370 тисяч. У жовтні було продано понад 53 тис. нових авто. Аналогічна ситуація простежувалася й торік. Виходячи з такої тенденції, експерти прогнозують обсяг авторинку 2007 року на рівні не менш як 450 тисяч (а найбільш оптимістичні — півмільйона). Якщо ринок і далі зростатиме нинішніми темпами (40% на рік), то цілком можливо, уже років через п’ять він досягне 700—800 тисяч, а там і до мільйона недалеко. Саме таку цифру оголосили аналітики найбільшої корпорації нашої країни — «Укравто». За словами віце-президента «Укравто», у довгостроковій перспективі в Україні можливий обсяг ринку в мільйон автомобілів на рік.

Максим Рабинович, директор із маркетингу та продажів, концерн «Ніко»

— Основні причини бурхливих продажів — продовження процесу первинного насичення і водночас зміна сильно застарілого автопарку. Україна, на жаль, досі є однією з найменш розвинених країн Європи за кількістю автомобілів на душу населення (приблизно 150 автомобілів на 1000 осіб). При цьому в Україні спостерігається величезний парк автомобілів, які потребують заміни.

Якщо казати про найближчі перспективи автомобільного ринку з погляду макроекономіки (насамперед політична й економічна кон’юнктура), то автомобільний ринок дуже еластично реагує на зміни. Тому його динаміка напряму залежатиме від вищенаведених чинників. Сьогодні спостерігається відносна політична стабільність і економічне зростання. Це сприяє рекордній динаміці автомобільного ринку. Істотно вплинути на розвиток автомобільного ринку може вступ до СОТ. Досвід Польщі, приміром, показує, що зі вступом до СОТ ринок нових автомобілів може просто «скластися». Відкрилися канали з Європи, і б/у авто заповнили країну — польський ринок нових авто зменшився більш ніж утричі.

Водночас, якщо казати про мікросередовище, то тут усе дуже позитивне — гостра конкуренція на ринку призводить до наявності конкурентних цін на автомобілі, а також змушує автодилерів постійно генерувати нові цікаві ідеї і програми (наприклад, програми лояльності, технічної підтримки на дорозі, trade in тощо). Розвиток споживчого кредитування став каталізатором продажу, особливо в середньому ціновому класі. Єдине, що тут може стримувати ринок, — наявність квот у виробників для України, що спостерігається нині.

З урахуванням усіх чинників у сукупності (якщо виключити форс-мажори), можна з упевненістю сказати, що 2008 року динаміка ринку має бути позитивною. Ми прогнозуємо зростання у 20—30%.

— Пристойно.

— Жовтень 2007-го показав приріст у 70%.

— 20—30% це очікування компанії?

— Ні, це очікування по ринку. Для себе ми закладаємо більше. Ми збираємося продовжувати відвойовувати частку у конкурентів. Передусім це японські і корейські бренди.

— Чи є зміни в структурі продажів із погляду кредитування?

— Щомісяця збільшується кількість продажів у кредит. Вони вже перевищили 60%. Почасти це пов’язано з тим, що Mitsubishi — бренд масовий. Хоч як дивно, але в кредит найчастіше купують недорогі автомобілі Colt, Lancer. Дорожчі машини чомусь купують за готівку. Але їх у структурі продажів дедалі менше.