UA / RU
Підтримати ZN.ua

«АЕРОСВІТ» — ЗМІЦНЮЄ ПОЗИЦІЇ ЛІДЕРА

Повертаючись до статті Андрія Лазаренка «Авіалінії України об’єднуються. А раптом їх справді куп...

Автор: Сергій Следзь

Повертаючись до статті Андрія Лазаренка «Авіалінії України об’єднуються. А раптом їх справді куплять?», опублікованої в «ДТ» №10 (385) від 16—22 березня 2002 року, із жалем хочемо зазначити, що додаткова перевірка виявила неточності в ній, які викривляють фактичні обставини.

Так, у статті зазначено, що «АероСвіт» — наймолодша (авіакомпанія) і з найменшим обсягом перевезень». Ця інформація не відповідає дійсності, оскільки, за підсумками 2001 року, компанія є найбільшою пасажирською авіакомпанією України. Більше того, помилкове твердження автора, що «АероСвіт» — компанія з «малим обсягом перевезень», оскільки кількість перевезених нею пасажирів вища, ніж в інших авіакомпаній, і це підтверджується раніше наведеними в статті даними.

Також у статті міститься інформація, що, «за підсумками минулого (2001) року, в «АероСвіті» спостерігалося падіння обсягів перевезень на 8,5 %, а пасажирообороту — на 10,3 %». Ці дані також не відповідають дійсності, позаяк, попри загальне зниження обсягів авіаперевезень, авіакомпанія «АероСвіт» збільшила кількість перевезених пасажирів.

Редакція газети й автор статті, перепрошуючи авіакомпанію «АероСвіт» у зв’язку з низкою допущених викривлень і неточностей, вважають за необхідне викласти правильні дані про діяльність провідного українського авіаперевізника.

Те, що 2001 рік був непростим не тільки для зарубіжних, а й для вітчизняних авіаторів, певне, ні для кого не таємниця. Цікаво інше — результати діяльності авіакомпаній значно різняться: одні підраховують збитки, інші — взагалі збанкрутували, але є й такі, які спрацювали в плюс і далі нарощують свій потенціал. До останніх, судячи з оприлюднених результатів діяльності, слід зарахувати й вітчизняний «АероСвіт». Авіакомпанія перевезла 316 тис. пасажирів, що майже на 30% перевищує результати 2000 року. Треба відзначити також зростання обсягів вантажних і поштових перевезень (див. табл.). Таким чином, авіакомпанія закріпила своє лідерство на українському ринку, де працює 86 авіакомпаній. Так, на сьогодні частка «АероСвіту» в загальному обсязі перевезень українських авіакомпаній становить 28%. Для порівняння: найближчий конкурент, «Міжнародні авіалінії України», обслуговує 24% ринку, решта розпилена серед інших авіакомпаній.

У такій ситуації генеральний директор авіакомпанії «АероСвіт» Григорій Гуртовой, ясна річ, має повне право заявляти: «Попри загальне зниження обсягів авіаперевезень у світі, пов’язане з терактами в Америці, авіакомпанія «АероСвіт» збільшила кількість перевезених пасажирів. І це завдяки реалізації планів розвитку й істотного потенціалу українського ринку авіа- і транзитних перевезень через аеропорт Бориспіль». А читачеві, певне, варто розшифрувати рецепт цього успіху. Пояснити, за рахунок чого авіакомпанії вдалося до 70% збільшити завантаження рейсів на маршрутах у країни Східної Європи (Київ—Будапешт, Київ—Прага, Київ—Варшава). Або, приміром, зміцнити позиції на одному з ключових напрямів діяльності — маршруті Київ—Москва.

Як стверджують фахівці, «АероСвіт» значно посилив свої ринкові позиції за рахунок залучення додаткових транзитних потоків. Ось простий приклад для пояснення цієї обставини. Ніхто не забороняє літати з Москви в Софію прямими рейсами, проте частина пасажирів усе-таки віддає перевагу тій самій послузі, але з пересадкою в аеропорту Бориспіль, як це запропонував їм «АероСвіт». Чому клієнти компанії погоджуються на додаткові незручності, пов’язані з пересадкою? Відповідь проста — тарифи. Справді, чому б авіапасажирові не заощадити 50—100 дол. за переліт (туди й назад), якщо час стикування між рейсами зведено до мінімуму, а певні незручності компенсуються відповідним рівнем сервісу на борту.

Успішно практиковану транзитну схему має значно посилити поповнення парку трьома новими літаками. Два нових «Боїнги-737-500» уже надійшли в розпорядження компанії, ще один — на підході. Повністю шкіряний салон сучасного лайнера та збільшена до 32 дюймів відстань між кріслами — це вагомий додаток до української гостинності.

Свій внесок у загальний казан досягнень забезпечило і розширення географії польотів «АероСвіту». З 2001 року авіакомпанія почала виконувати рейси за маршрутами Київ—Стокгольм і Київ—Белград. Не оминули увагою також ринок внутрішньоукраїнських перевезень. Прикметно, що з травня 2002 року заплановано щоденні рейси з аеропорту Бориспіль в Одесу й Харків, розклад яких зручно стикуватиметься як із рейсами «АероСвіту», так і з рейсами інших авіакомпаній. Польоти виконуватимуться на літаках Ан-24, переустаткованих відповідно до сучасних вимог, а з червня 2002-го авіакомпанія запропонує своїм пасажирам цілком новий продукт — польоти в Сімферополь чотири рази на тиждень на «Боїнгу-737».

Серед перспективних напрямків польотів авіакомпанія розглядає експлуатацію трансатлантичних маршрутів (Торонто, Нью-Йорк — із літа 2003 року) і маршрутів у країни Південно-Східної Азії (з літа 2002 року). Для цього парк авіакомпанії буде поповнено далекомагістральним «Боїнгом-767». Відтак може вийти непогана підмога до наміченого на 2002 рік 15-відсоткового збільшення обсягів перевезень на вже освоєних лініях.

Ще одним резервом підвищення завантаження є розширення співробітництва з авіакомпаніями-партнерами, а також координація власного розкладу з розкладом авіакомпаній-партнерів. Не останнє місце посідають і традиційні методи стимулювання попиту. Відомо, що з березня 2000 року діє програма заохочення пасажирів авіакомпанії «АероСвіт», які часто літають, — клуб «Меридіан». У комплекс послуг для таких пасажирів

ЗАТ «Авіакомпанія «АероСвіт» створено 1994 р. у Києві. Його українським власникам належать 62% акцій: Фонду державного майна України — 22%, ЗАТ «Агентство повітряних сполучень і туризму «Аеротур» — 40%. Ще одним власником пакета акцій (38%) є компанія Gilward Investments B. V. (Нідерланди).

Підприємство виконує міжнародні та внутрішні рейси з п’яти міст України, при цьому базовим аеропортом є міжнародний аеропорт Бориспіль.

Маршрутна мережа авіакомпанії нараховує 32 напрямки у 17 країн світу: Болгарія (Софія, Бургас, Варна), Угорщина (Будапешт), Греція (Афіни, Іракліон), Ізраїль (Тель-Авів), Єгипет (Хургада), Кіпр (Ларнака), острів Мальта, Польща (Варшава), Росія (Москва), Туреччина (Стамбул, Ізмір, Анталія), Туркменістан (Ашгабад), Чехія (Прага), Швеція (Стокгольм), Югославія (Белград).

Очікується, що 2002 року парк авіакомпанії нараховуватиме 6 авіалайнерів «Боїнг-737» і один далекомагістральний «Боїнг-767».

Авіакомпанія має угоди типу «інтерлайн» із низкою провідних іноземних перевізників і угоди про спільне використання маршрутів з авіакомпаніями Malev, Olympic Airways, CSA, LOT, Air Baltic, Balkan, Estonian Air.