Українське зерно вивозять залізницею у напрямку морських портів Великої Одеси. Експорт на захід стрімко скорочується. переорієнтування помітили в “Укрзалізниці”. “Фіксується зменшення обсягів передачі зернових вантажів на кордонах з усіма без виключення сусідніми країнами Угорщиною, Словаччиною, Польщею, Румунією”, – зазначає у повідомленні заступник директора департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов.
Скорочення експорту в Європу - найбільше втрачає не Польща
За статистикою передачі зернових вантажів на західних прикордонних переходах та обробки вагонів із зерном в морських портах України у напрямку європейських прикордонних переходів складає:
- Словаччина - 41,26 ваг/доба або -26,99 % до лютого;
- Румунія - 67,58 ваг/доба або -24,07 % до лютого;
- Польща - 78,26 ваг/доба або -14,93 % до лютого;
- Угорщина - 35,55 ваг/доба або -3,11 % до лютого.
Перевезення зерна в порти Великої Одеси
В березні показник добового вивантаження вагонів із зерном в портах Великої Одеси складав 1200-1540 ваг/доба. “Зросла кількість вагонів із зерном, що рухаються в напрямку портів Великої Одеси (зростання з 7 063 вагонів до 7803 вагонів”, – зазначає очільник департаменту “Укрзалізниці”.
Разом з тим є певні проблеми і в портовому секторі – збільшенню вивантаження в портах заважають постійні повітряні тривоги, внаслідок яких персонал портових операторів вимушений знаходитися в бомбосховищах.
Також впливає на активність роботи удари агресора по енергетиці, внаслідок чого є збої в електроживленні і забезпеченні транспортних послуг.
З перших чисел березня, українські цукровиробники почали активно продавати свою продукцію на африканському континенті. Цей альтернативний напрямок з'явився після активного лобіювання заборони продажу українського цукру в Польщі та інших країнах Європи. Наразі три африканські країни є лідерами з придбання українського цукру – Камерун, Лівія та Гвінея, повідомляє Міністерство аграрної політики та продовольства. В загальному обсязі експортних поставок цукру України – це 20%.