UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЗІЙШЛИСЬ «ДАЛЕКОБІЙНИКИ» В БЛИЖНІМ БОЮ

Асоціацію міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) створено 1991 року для сприяння р...

Автор: Олександр Артеменко

Асоціацію міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) створено 1991 року для сприяння розвитку вітчизняних перевезень вантажів і пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, для репрезентації інтересів членів асоціації в органах державної влади й управління, міжнародних організаціях і для захисту прав перевізників. Це одне з найбільших у країні некомерційних, недержавних добровільних об’єднань суб’єктів підприємницької діяльності різних форм власності. З 1992 року АсМАП є дійсним членом Міжнародної спілки автомобільного транспорту (IRU, МСАТ, Женева) й визнана 69 об’єднаннями міжнародних перевізників — учасників Конвенції міжнародних дорожніх перевезень (МДП).

Проте ще на стадії оформлення установчого договору та Статуту організації виникли певні правові колізії. Відповідно до цих документів справжніми засновниками асоціації можуть вважати себе лише перші 45 автопідприємств, котрі утворили її у вигляді договірного об’єднання юридичних осіб. Усі інші такими не є, бо їхні відносини з АсМАП регулюються не вступними угодами чи документами про приєднання, а простим господарським договором про співпрацю. А багато керівників автопідприємств, підписуючи договір, вирішили, що стають не лише повноправними членами асоціації, а й одночасно входять до складу її засновників.

2001 року після перереєстрації серед засновників Асоціації залишилося 21 підприємство. Ситуацію, яка виникла, щодо кількості засновників та їхніх повноважень спробувало оспорити в судовому порядку колишнє керівництво АсМАП на чолі з екс-президентом Леонідом Костюченком. Але рішенням Київського апеляційного суду права підприємств-засновників було підтверджено. Наприкінці лютого нинішнього року на загальних зборах засновників президентом Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України обрано Сергія Давиденка. Законність його обрання підтверджено постановою Вищого господарського суду України від 23.04.2003 р., після чого Сергій Сергійович приступив до виконання службових обов’язків. Чи варто говорити про те, що з огляду на обставини, які склалися, при вступі на посаду особливо старанно дотримувалися всі норми КЗпП України — з офіційним за присутності представників телебачення передаванням печатки асоціації, підписанням усіх необхідних документів співробітниками АсМАП тощо?

Але вже наступного дня колишні керівники, усунені судовими рішеннями від виконання своїх обов’язків, направляють у секретаріат МСАТ і Кабінет міністрів України заяви «про захоплення приміщення АсМАП невідомими особами, котрі незаконно заволоділи печаткою АсМАП». У відповідь на це новий президент асоціації С.Давиденко та її віце-президент Ю.Іванов офіційно заявили: це —навмисна дезінформація українських міжнародних перевізників, керівництва країни й міжнародних транспортних організацій. А тим часом на адресу Кабміну України надходить лист генерального секретаря МСАТ Мартіна Мармі з недвозначним попередженням про нагальну необхідність забезпечити умови для нормальної роботи АсМАП України. У противному разі МСАТ буде змушена анулювати гарантії на книжки МДП.

Певне, вирішивши, що одних лише письмових звернень у високі інстанції не досить, колишня адміністрація АсМАП пішла на силове захоплення будинку центрального офісу по вул. Щорса, 11. Штурм розпочали вихідного дня, 29 квітня. О 8.30 ранку майже сто коротко стрижених молодих людей спортивної статури, котрих Л.Костюченко відрекомендовував присутнім журналістам як перевізників (тобто шоферів і керівників автопідприємств), виламавши вхідні двері й вибивши вікна, без жодного правовстановлюючого документа ввірвалися до приміщення, завдавши матеріальної шкоди майну асоціації й фізичних пошкоджень працівникам охорони, котрі намагалися перепинити їм шлях. Присутні там співробітники міліції, за твердженням «оборонців», свої дії з захисту правопорядку обмежили відеозйомкою подій та їхнім документуванням. На сьогодні від усіх постраждалих у цій бійці надійшли заяви до органів прокуратури з вимогою дати юридичну оцінку діям нападаючих і міліції для притягнення до відповідальності.

Таким чином, скандал довкола АсМАП продовжується. Усупереч постанові Києво-Святошинського суду заборонити колишньому керівникові АсМАП Л.Костюченку займатися господарською діяльністю цієї організації, розпоряджатися її майном і коштами, перешкоджати новому керівництву виконувати службові обов’язки. Адже українські міжнародні перевезення можуть бути паралізовані, їм загрожують санкції, застосування яких обернеться величезними збитками як для всієї держави, так і для багатьох тисяч підприємств — членів асоціації, де в цілому поки ще зайняті понад 60 тисяч українських громадян. Страждає й міжнародний авторитет України. Але, схоже, усе це дрібниці порівняно з незадоволеними амбіціями людини, позбавленої престижної посади. Виявляється, заради цього можна ігнорувати рішення суду, намагатися незаконно замовити виготовлення нової печатки, загрожувати персоналу АсМАП, лояльному до нового законного керівництва, закликати керівників галузі й силових структур вирішити ситуацію на його користь. І все це в державі, яка вважає себе правовою.