UA / RU
Підтримати ZN.ua

Журналісти викрили польську "фабрику тролів", яка допомагала політикам і радикальним телеканалам

Журналістка Катаржина Прушкевич шість місяців вела фейкові акаунти в Twitter і Facebook від компанії Cat@Net, нібито за електронною піару і управління репутацією у соціальних медіа.

Журналістці Катаржині Прушкевич, яка працювала на європейське агентство Investigate Europe вдалося виявити в польському місті Вроцлав "фабрику тролів", яка називала себе агентством з піару та управління репутацією у соціальних медіа, пише Тһе Guаrdiаn.

Дівчина розповіла для видання про виворіт світу подібних організацій, після шести місяців роботи там.

Прушкевич влаштувалася в компанію Cat @ Net. Першим завданням для журналістки було створення облікового запису в соцмережах для обміну "соціальним і політичним контентом" з метою залучення 500 підписників. Після випробувального терміну їй був наданий доступ до внутрішніх каналів комунікацій компанії, з допомогою яких працівники "фабрики", кожен з яких вів десяток або більше фейкових акаунтів, отримували вказівки від своїх кураторів: на чий контент реагувати, кого підтримувати, а кого заблокувати.

За словами дівчини, все управління репутацією зводилося до управління фейковими акаунтами з виконанням розпоряджень керівництва по взаємодії, розкручування і паплюження зазначених людей і компаній.

"Тролі" створювали зміст як лівого політичного спрямування, так і правого. Вони повинні былт привертати увагу, завойовувати авторитет і підтримку інших користувачів соціальних медіа, які потім можна було б залучити до підтримки потенційних клієнтів компанії.

"Мета - завоювати довіру людей з обох сторін політичного поля. Після того, як ви завоюєте чию довіру, спроектувавши їх власні погляди на них, ви зможете впливати на них ", - говорить Войцех Цесла, керівник журналістського розслідування яка приймати участь Прушкевич.

Більшість працівників Cat @ Net є людьми з інвалідністю, що дозволяло компанії отримувати значні державні субсидії з Польського національного фонду реабілітації інвалідів. За даними журналістів, з листопада 2015 року компанія отримала з фонду близько 9, 7 млн гривень.

Одна з обов'язків Катаржины Прушкевич було керувати анонімними обліковими записами і просувати контент громадського мовника - Телевізійної телекомпаниеи Польщі (TVP). Як зазначає видання, зараз TVP критикують за прихильність правлячої партії і мову ненависті на адресу нацменшин.

Фейкові акауты використовувалися для приниження критиків мовника.

За даними лондонської аналітичної компанії ISD Global, облікові записи Cat @ Net створили до 10 тисяч постів на захист TVP, а потенційний обсяг охоплення аудиторії тоді становив близько 15 млн користувачів.

Іншим бенефіціаром операцій по впливу Cat @ Net нещодавно був обраний член польського парламенту від партії Демократичний лівий альянс. Фейкові акаунти просували його кандидатові в Європейський парламент на виборах у травні цього року.

Також деякі "тролі" концентрувалися на тему авіації і оборони. Їх "цілями" були ключові особи, які приймають рішення про укладення основних урядових оборонних контрактів.

У відповідь на розслідування журналістів керівництво Cat@Net розмістило на своєму веб-сайті заяву, в якій категорично заперечує звинувачення в тому, що є "фабрикою тролів". Фірма підкреслила, що сфера діяльності компанії - аутсорсинг маркетингових операцій в соціальних мережах. Cat@Net просто передає точну інформацію, говорить за своїх клієнтів і просуває їх продукти і послуги, як і будь-яке інше агентство такого роду.