Якщо Європа хоче стримати можливу російську агресію, вона повинна набагато краще справлятися з переміщенням танків, військ і боєприпасів по континенту, заявив в інтерв'ю Politico французький високопоставлений генерал.
"За часів холодної війни країни звикли переміщувати військову техніку — завдання, яке тоді було "дуже простим", але "поступово стало надзвичайно складним". Абсолютно необхідно повернути військову мобільність у свідомість європейців, а для цього нам потрібно практикуватись", — сказав генерал Бертран Тужу, який очолює новостворене сухопутне командування французької армії в Європі.
Якщо Росія нападе на країну НАТО, європейським і американським солдатам потрібно буде якомога швидше дістатися східного флангу Альянсу. Але нинішні перешкоди для швидкого пересування включають тривалі та розділені адміністративні процеси для транспортування військової техніки через кордони; неадекватну інфраструктуру — в тому числі мости й тунелі — для переміщення бронетехніки; і нестачу транспортних потужностей, таких як залізничні вагони.
У травні міністри закордонних справ країн ЄС закликали столиці виконувати Зобов'язання блоку щодо військової мобільності, які включають зобов'язання інвестувати в інфраструктуру і забезпечити пріоритетний доступ до автомобільного, залізничного та інших видів транспорту для збройних сил.
У червні Франція оголосила, що приєднається до вже підписаної Польщею, Німеччиною і Нідерландами угоди про створення військового транзитного коридору. У липні Греція, Болгарія і Румунія підписали лист про наміри щодо співпраці у сфері транскордонної військової мобільності.
Французька армія на власному досвіді переконалася, наскільки складно перетинати Європу навесні 2022 року, коли розгортала батальйон в Румунії у відповідь на вторгнення Росії в Україну.
Тужу визнав, що покращити військову мобільність буде нелегко, оскільки транспортні й митні правила значною мірою є національною справою. Він хоче, щоб політики в першу чергу зосередилися на залізничному транспорті.
"Залізниці все ще залишаються найбільш практичним способом переміщення танків. Саме на цьому ми повинні зосередитися", — пояснив він.
Одна з ідей полягає в тому, щоб знизити плату за використання залізниць. Тужу сказав, що зараз французькі військові повинні платити 30 мільйонів євро на рік, щоб гарантувати цілодобовий доступ до міжконтинентальних поїздів.
Раніше офіційні особи в інтерв'ю The Telegraph повідомили, що НАТО розробляє кілька "сухопутних коридорів" для перекидання американських військ і бронетехніки до лінії фронту в разі великої європейської наземної війни з Росією. Плани передбачають, що американські війська будуть висаджуватись в голландських портах перед тим, як сісти на потяги, що перевезуть їх через Німеччину і далі до Польщі.