Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) повідомило, що перевірка виробництва літаків 737 MAX у компанії Boeing та її постачальника Spirit AeroSystems виявила численні випадки, коли компанії нібито не дотримувалися вимог контролю якості виробництва, пише Reuters.
FAA також виявило невідповідності в управлінні виробничим процесом Boeing, обробці та зберіганні деталей, а також контролі продукції. Управління не деталізувало конкретні дії, які повинні вжити Boeing і Spirit для усунення недоліків, але надіслало компаніям свої висновки у звіті за підсумками аудиту.
Перевірка FAA була викликана надзвичайною ситуацією в повітрі 5 січня за участю нового літака Alaska Airlines 737 MAX 9, який втратив заглушку дверей на висоті 4 877 метрів. Раніше FAA заборонило Boeing розширювати виробництво 737, а в січні заявило, що вииявлені ним проблеми із забезпеченням якості є неприйнятними.
Минулого тижня представник FAA Майк Уітакер заявив, що Boeing повинен розробити комплексний план для вирішення «системних проблем контролю якості» протягом 90 днів після цілоденної зустрічі 27 лютого з генеральним директором Дейвом Калхуном.
«Boeing повинен взяти на себе зобов'язання щодо реальних і глибоких поліпшень. Ми будемо вимагати від них підзвітності на кожному кроці на цьому шляху, із взаємозрозумілими етапами та очікуваннями», — сказав Уітакер минулого тижня.
Минулого тижня Калхун заявив, що керівництво Boeing «цілком віддане» вирішенню проблем, які викликають занепокоєння FAA, і розробці плану.
У січні Уітакер заявив Reuters, що метою аудиту було «вивчити систему, подивитися, як проводяться перевірки, де вони проводяться, як відбувається взаємодія з постачальниками, як відбувається передача — увесь процес, щоб дійсно зрозуміти, як він працює і де можуть бути помилки».
Після інциденту в повітрі, який призвів до того, що FAA призупинило експлуатацію MAX 9 на кілька тижнів у січні, компанія Boeing намагається прагне посилити процедури безпеки.
За словами Уітакера, план Boeing повинен включати результати аудиту виробничої лінії FAA і висновки опублікованого минулого тижня звіту групи експертів.
Одним з ключових питань у розслідуванні інциденту є визначення того, які виробничі документи були використані для надання дозволу на відкриття і закриття дверної заглушки під час роботи над літаком.
Минулого місяця в рамках кадрових перестановок Boeing несподівано звільнив Еда Кларка, керівника програми 737 MAX.
Упродовж багатьох років FAA критично ставилося до низки прогалин у якості продукції Boeing. У 2021 році Boeing виплатив FAA штраф у розмірі 6,6 мільйона доларів США в рамках врегулювання багаторічних прогалин у контролі якості та безпеки польотів.
У грудні FAA закликала авіакомпанії перевіряти літаки MAX на наявність ослаблених болтів в системі управління рулями після того, як одна з авіакомпаній під час виконання планового технічного обслуговування виявила болт з відсутньою гайкою.
Згідно з попереднім звітом, опублікованим минулого місяця Національною радою з безпеки на транспорті США, у дверній панелі, яка відлетіла від MAX 9, як виявилося, не вистачало чотирьох ключових болтів.