UA / RU
Підтримати ZN.ua

Відомство Люксембургу оштрафувало Amazon на рекордні € 746 млн

Причина у системі таргетингу компанії.

Управління із захисту даних Люксембургу (CNPD) оштрафувало компанію Amazon на рекордні 746 мільйонів євро за недотримання правил конфіденційності ЄС.

CNPD зажадало також "переглянути політику" обробки персональних даних Amazon, пише CNBC.

Прессекретар техногіганту вже заявив, що це рішення є необґрунтованим і буде оскаржено.

"Ми категорично не згодні з рішенням CNPD і мають намір подати апеляцію. Рішення, яке стосується того, як ми показуємо клієнтам релевантну рекламу, ґрунтується на суб'єктивній і неперевіреній інтерпретації європейського закону про конфіденційність, і пропонований штраф абсолютно нерозмірні навіть їй", - йдеться в заяві компанії.

Це покарання є найбільшим з часу прийняття правил конфіденційності в ЄС у 2018 році. Комісія із захисту даних Люксембургу ухвалила рішення про штраф після скарги французької групи, яка захищала цифрові права La Quadrature du Net. Активісти запідозрили, що Amazon зловживає згодою на цільову рекламу.

У заяві французької організації йдеться, що розмір штрафу недвозначно вказує на те, що "система [blink title="таргетингу" headinfo="таргетингу"]Таргетинг (англ. target - мета) це рекламний механізм, що дозволяє виділити з усієї наявної аудиторії тільки ту частину, яка задовольняє заданим критеріям, тобто цільову аудиторію, і показати рекламу саме їй.[/blink] компанії порушує права користувачів".

Читайте також: Джефф Безос готовий пожертвувати двома мільярдами доларів за участь в програмі висадки людини на Місяць

У грудні Національна комісія з інформатики та громадянських свобод (CNIL) Франції оштрафувала Google і Amazon за порушення чинних в ЄС правил, що стосуються конфіденційності даних користувачів. Google заплатив штраф в € 100 млн, а Amazon - в € 35 млн.

Штраф для Google став на той час найбільшим в історії CNIL. Попередній рекорд був удвічі менше (€ 50 млн) і також був призначений щодо Google влітку 2020 року.

Google та Amazon звинуватили в тому, що вони використовували файли cookie без згоди користувачів. Відповідно до введених у 2018 році Спільним регламентом ЄС про захист даних (GDPR) це є порушенням правил про конфіденційність і відстеження даних користувачів. Тепер корпорації повинні протягом трьох місяців змінити свої правила щодо cookie, інакше їх додатково будуть штрафувати на € 100 тисяч в день.

Раніше Комісія із захисту даних Ірландії (Data Protection Commission, DPC) оштрафувала Twitter за недостатньо швидке розкриття інформації про витік даних користувачів. Компанія повинна виплатити 450 тисяч євро.

Йдеться про уразливості в системі безпеки Twitter, яка протягом чотирьох років давала можливість отримувати доступ до закритих повідомленнями деяких користувачів. Компанія розповіла про уразливість в січні 2019 року.