Європейські регулятори в середу зняли 22-місячну заборону на польоти Boeing 737 MAX після капітального ремонту конструкції і навчання пілотів після аварій, в яких загинули 346 осіб.
Агентство авіаційної безпеки Європейського союзу (EASA) підтвердило попереднє схвалення, видане в листопаді, але відмовилося від закликів до додаткового датчика кута польоту для підтримки системи, причетної до аварій.
«Дозвольте мені абсолютно чітко заявити, що це рішення не закінчується на цьому», - сказав виконавчий директор Патрік Кай.
«Ми повністю впевнені в безпеці літака, що є попередньою умовою для отримання нашого дозволу. Але ми продовжимо уважно стежити за польотами 737 MAX, коли літак відновить роботу», - цитує його слова Reuters.
Регулюючі органи в усьому світі зупинили MAX в березні 2019 року після аварій в Індонезії та Ефіопії.
США зняли заборону в листопаді минулого року, за ними послідували Бразилія і Канада. Британія, яка більше не входить в EASA після виходу з ЄС, послідувала прикладу агентства в середу.
Родичі деяких жертв розкритикували спробу очистити 737 MAX, останню версію найпопулярнішого в світі літака.
Як повідомлялося, Boeing оштрафували на 2,5 мільярда доларів через аварії літаків
.29 жовтня 2018 року пасажирський літак Boeing 737 Max індонезійської авіакомпанії Lion Air розбився в Яванському морі через 13 хвилин після зльоту з аеропорту Джакарти. На борту знаходилися 188 осіб, серед яких 181 пасажир, двоє пілотів і шість бортпровідників, ніхто з них не вижив. Причинами падіння назвали неполадки в системі управління, що виникли після зльоту.
10 березня 2019 року в Ефіопії зазнав аварії пасажирський авіалайнер 737 Max компанії Ethiopian Airlines. Boeing 737 MAX 8 рейсу ET 302 вилетів з аеропорту Боле в столиці Ефіопії Аддіс-Абеба в столицю Кенії Найробі. Через кілька хвилин після зльоту літак зник з радарів. О 8:44 за місцевим часом Boeing впав в 62 км від Аддіс-Абеби, в районі міста Бішофту. Трекер Flightradar24 називає можливою причиною аварії неполадки, що виникли відразу після вильоту літака з аеропорту.
Пізніше стало відомо, що американська авіабудівна корпорація Boeing ще за рік до першої авіакатастрофи за участю авіалайнера 737 Max знала про неполадки з датчиками, однак приховувала цю інформацію від громадськості.