UA / RU
Підтримати ZN.ua

У звіті Радбезу Нідерландів не називалася сторона, яка збила MH17 - джерело

Завдання DSB - визначити причини катастрофи літака і встановити, чи забезпечувалися всі заходи безпеки рейсу.

Нідерланди не називали того, хто збив Боїнг

Нідерланди не називали того, хто збив Боїнг

За інформацією DT.UA, проект звіту, підготовленого Радою безпеки Нідерландів (Dutch Safety Board, DSB) і розісланий представникам Малайзії, України, Росії, США, Великобританії і Австралії, не дає чіткої відповіді на питання "Хто збив MH17?".

Про це у статті на DT.UA пише оглядач відділу міжнародної політики Володимир Кравченко.

Автор прогнозує, що не буде чіткої відповіді, швидше за все, і в остаточному варіанті звіту, очікуваного в жовтні, тому що це не входить в сферу компетенції голландського відомства, що займається технічною стороною розслідування.

Головне завдання DSB - не шукати винних, а визначити причини катастрофи літака і встановити, чи забезпечувалися всі заходи безпеки рейсу MH17.

Втім, за інформацією DT.UA у попередньому звіті йдеться про район, з якого була випущена ракета. Судячи з усього, це і послужило підставою для джерела CNN стверджувати, що MH17 збили "проросійські повстанці". За словами того ж джерела, в документі міститься критика дій компанії Malaysia Airlines, яка не врахувала застережень, та її літаки продовжували літати над небезпечною зоною.

Автор не виключає, що в доповіді будуть дані оцінки і дій України щодо забезпечення безпеки польотів. "Українська влада не пересунула повітряний коридор для цивільної авіації і не підняла висоту польоту. Але у Києва є всі шанси довести, що він діяв у відповідності з правилами: в жодному збройному конфлікті, подібному війні на Сході, небо повністю не перекривалося. Тим більше що українська влада закривала маршрути на тих висотах, де працювала наша авіація", - пише Кравченко.

Збором доказів для відповіді на питання "Хто збив MH17?" і "Кому належить ця зброя?" займається Об'єднана команда слідчих (Joint Investigation Team, JIT), в яку входять представники п'яти країн - Малайзії, України, Нідерландів, Бельгії та Австралії. Ця група якраз і проводить кримінальне розслідування трагедії, його результат слід очікувати в кінці 2015 р. - початку 2016 р. Нагадаємо, що в Україні ця авіакатастрофа кваліфікується як терористичний акт.

Детальніше про перспективи створення Міжнародного кримінального трибуналу щодо збитого Boeing-777 Malaysia Airlines, що виконував рейс MH17 Амстердам-Куала-Лумпур, читайте в статті Володимира Кравченка "Попіл Клааса стукає в моє серце" у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".