UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Росію, незважаючи на санкції, завозять сотні елітних авто: як це відбувається

Найдорожчою імпортованою машиною стала Ferrari 812 Competizione за майже 534 тисячі доларів.

Після введення санкцій до Росії ввезли понад 1,3 тисячі елітних автомобілів та суперкарів на 230 млн доларів, йдеться у матеріалі опозиційного російського видання «Вёрстка», яке використало для аналізу закриті дані митної статистики.

Відразу після введення санкцій у березні 2022 року ввезення в Росію автомобілів значно впало: за дев'ять з половиною місяців минулого року через російську митницю пройшли не менше 378 машин вартістю від 100 тисяч доларів кожна. Проте з початком 2023 року їхній потік відновився — до середини жовтня до країни ввезли щонайменше 941 таку машину.

Загалом журналісти нарахували 12 компаній, чиї автомобілі вартістю понад 100 тисяч доларів потрапляли до Росії. Найбільш затребуваними виявилися авто марки Land Rover: з моменту введення санкцій до Росії імпортували 551 автомобіль компанії. На другому місці Mercedes-Benz із 226 машинами, на третьому – Porsche із 177 авто.

Крім того, за 19 місяців війни були ввезені мінімум 104 BMW, 99 Audi, 97 Toyota, дев'ять Cadillac, сім Rolls-Royce, шість Jeep і одна Maserati. Також до Росії потрапили мінімум 42 суперкара: 32 Lamborghini і 10 Ferrari. Найдорожчий ввезений автомобіль – Ferrari 812 Competizione за майже 534 тисячі доларів.

Видання повідомляє, що імпортували автомобілі переважно через посередників у третіх країнах : найчастіше через Киргизстан, Туреччину, ОАЕ та Білорусь.

Читайте також: Як РФ обходить санкції для виробництва високотехнологічної зброї

Проект 12-го пакету санкцій проти Росії має бути готовий 15 листопада. Ключовим його елементом стане ембарго на імпорт алмазів із Росії.

Раніше повідомлялося, що російська нафтова компанія «Лукойл» скористалася лазівкою у санкціях ЄС, щоб зібрати один мільярд євро для воєнного бюджету Росії.

На фінішній прямий 12-й пакет санкцій, у якому знову не буде білоруських виробів із дерева, як і припинення обходу вже запроваджених «дерев'яних» санкцій. Віктор Конєв у тексті «Дерев'яне вікно в Європу» пояснює, чому не можна забувати про союзника Путіна і про промисловість, що годує його режим.