UA / RU
Підтримати ZN.ua

У момент авіакатастрофи у "Внуково" на злітній смузі було два снігоприбирача - ЗМІ

Одна з машин перетнула смугу прямо перед літаком, що набтрав швидкість, другу Falcon зачепив крилом.

У момент авіакатастрофи у 3 безконтрольно їздили не одна, а дві снігоприбиральні машини.

Як повідомляє видання "Коммерсант" з посиланням на джерело, близьке до слідства, диспетчери знали - на смузі N2 працюють снігоприбиральні машини, виконуючи сушку смуг і руліжних доріжок. Оператори двох машин виявили неподалік від ЗПС, що перетинається із смугою, на якій знаходився Falcon, кілька непрацюючих сигнальних ліхтарів. Знаючи, що накінці цієї ЗПС перебували електрики, водії, які працювали в парі, вирішили відвезти їм поламану освітлювальну техніку.

Повертаючись назад, снігоприбирачі перетнули злітну смугу №1, на якій в цей момент злітав Falcon президента Total. Одна з машин перетнула смугу прямо перед літаком, що набирав швидкість, другу бізнес-джет зачепив крилом.

Через 14 секунд після початку руху літака екіпаж побачив предмет, який був ідентифікований як машина, що перетинає дорогу. Екіпаж це бачив, але це не викликало в нього побоювань, і літак продовжив рух. Ще приблизно через 14 секунд відбулося зіткнення літака зі снігоочисником. Екіпаж побачив снігоочисник безпосередньо перед зіткненням. Falcon в цей момент вже набрав швидкість майже в 250 км/год і відірвався від землі. До самої аварії всі системи літака працювали в штатному режимі. Диспетчеру "вишки" запитів на перетинання ЗПС N1 спецтехнікою не надходило.

У свою чергу, заарештований водій снігоприбиральної машини Володимир Мартиненко стверджує, що не виїжджав на злітно-посадкову смугу, а знаходився на краю, за сигнальними маячками, повідомляє "Новая газета", відзначаючи, що це схоже на правду. Авіаспеціалісти на умовах анонімності заявили виданню, що, вочевидь, літак значно відхилився від ЗПС.

Як пише газета, ширина ЗПС 60 метрів, з урахуванням укріпленого узбіччя - 64 метри. Виходить, що від осьової лінії до краю, де ймовірно перебував снігоприбирач, було 32 метри. Розмах крил Falcon становить 18,86 метра. Таким чином, набираючи швидкість, літак, яким керував дуже досвідчений екіпаж, до моменту зіткнення зі снігоприбиральником ухилився від осі злітно-посадкової смуги на 21 метр. За версією експертів, таке можливо тільки в разі зльоту в умовах, коли не працюють сигнальні маячки і не видно розмітки смуги.

Водночас це могло статися через неякісну обробку літака антиожеледною рідиною перед вильотом. Експерти видання не виключають, що рідина, якою облили Falcon 50, була неякісною, з домішками води, тому вона могла призвести до ускладнення роботи цих елементів літака, що викликало відхилення від осі ЗПС.

Адвокат Мартиненкова Олександр Карабанов вважає, що адміністрація аеропорту намагатиметься зняти з себе відповідальність за трагедію.

"Якщо слідством буде встановлено, а судом доведено, що в катастрофі винен не водій, а особи, в чиї функціональні обов'язки входив зокрема контроль за переміщенням наземної техніки по злітній смузі і прилеглим територіям, то це буде означати як мінімум недбалість у виконанні своїх обов'язків посадовими особами. Підуть позови до аеропорту. А якщо підтвердиться ексцес виконавця - нібито водій був п'яний і виключно за власною ініціативою роз'їжджав аеропортом, адміністрація намагатиметься покласти на мого підзахисного максимальну провину і зняти з себе відповідальність за трагедію", - зазначив адвокат.

Нагадаємо, в результаті аварії в аеропорту "Внуково" загинули чотири людини, що знаходилися на борту бізнес-джета, включаючи президента нафтогазової компанії Total Крістофа де Маржері.

За даними слідства, водій снігоприбиральної машини, що зачепила літак, Володимир Мартиненко під час катастрофи перебував у стані алкогольного сп'яніння.

У зв'язку з катастрофою літака керівництво міжнародного аеропорту "Внуково" пішло у відставку.