3 має намір розпочати будівництво нового судноплавного каналу довжиною 45 кілометрів, який зв'яже Чорне і Мармурове море. Його метою буде полегшення навігації по переобтяженій Босфорській протоці.
Канал "Стамбул", проект якого було розроблено особисто прем'єр-міністром Тайіпом Ердоганом, буде прокладено на північний захід від Босфору і пройде паралельно йому.
Цей план, оголошений прем'єр-міністром напередодні виборів 2011 року, був сприйнятий багатьма турками як прожектерский. Проте в п'ятницю, 12 квітня центральна рада планування при уряді схвалив асигнування на початок робіт.
За словами Ердогана, проект прокладки Стамбульського каналу є багатоформатним. "Це одночасно енергетичний, транспортний, містобудівний, науковий, проект, так само як проект зайнятості та захисту навколишнього середовища. Він дозволить захистити природу Стамбула, навколишнє середовище, море, водні джерела, флору і фауну", - додав прем'єр Туреччини.
Зазначимо, що протока 3 має довжину 30 км у Туреччині, сполучає Чорне і Мармурове море, відокремлюючи азіатську частину Туреччини від її європейської частини. Береги протоки досить щільно заселені, на його березі знаходиться Стамбул з населенням понад 11 млн людей.
Разом з протокою Дарданелли, Босфор утворює один з найважливіших морських транспортних шляхів, що з'єднує акваторію Чорного моря з Середземним.
З давніх часів Босфор має стратегічне значення. Старогрецьке місто-держава Афіни, яке було залежне від завезення зерна з України, підтримувало дружні відночиини з Мегарою, яка мала колонію Вiзантiй (сучасний Стамбул) на берегах протоки. !zn
Читайте також:
Протоку Босфор закрили для судноплавства через заметілі
Біля берегів Стамбула тоне 86-метровий суховантаж
Вчені отримали дані про динаміку рівня води в Чорному морі за останні 670 тис. років
Туреччина не відмовлялася пропускати танкери зі зрідженим газом для України