Міністерка закордонних справ Німеччини Анналена Бербок повернулася до Берліна на комерційному авіалайнері, оскільки через низку поломок її літак змушений був залишитися в Абу-Дабі, пише The Times.
Чотиримоторний літак, якому 23 роки, був змушений повернутися до столиці Об'єднаних Арабських Еміратів після того, як у нього заклинило закрилки. Інцидент стався після багатогодинного ремонту в аеропорту.
«Це більше, ніж дратує», — написала Бербок, політикиня від партії «зелених», у X (раніше Twitter).
Цей епізод викликав критику у німецьких ЗМІ та в політичних колах. Коментатори проводили паралелі з уявним занепадом країни, про що свідчать повільне зростання, бюрократія та проблемне залізничне сполучення.
Таблоїд Bild описав це як «фіаско», а журнал Der Spiegel додав, що ситуація з урядовим літаком, який не може літати, «відповідає всьому, що ви чули про країну останнім часом». Німеччина «перетворює себе на посміховисько», заявила медіа-мережа RND.
«Це сором, що міністр закордонних справ не змогла продовжити свою поїздку», — зауважила Марі-Агнес Штрак-Ціммерманн, голова парламентського комітету з питань оборони
Торстен Беннер, директор берлінського аналітичного центру Global Public Policy Institute, який також перебував у літаку, написав у Х (колишній Twitter), що Німеччині завдано репутаційної шкоди як вдома, так і за кордоном.
«Цей інцидент став ідеальною метафорою для тих, хто просуває свою улюблену теорію занепаду Німеччини», — додав він.
Люфтваффе, військово-повітряні сили Німеччини , негайно оголосили, що вилучають з експлуатації два своїх літаки Airbus A340-300, які вони придбали у національного перевізника Lufthansa.
Несправність електроніки того самого літака призвела до затримки поїздки Анґели Меркель , колишньої канцлерки, на саміт G20 у 2018 році.
Того ж року щури перегризли деякі кабелі літака, що змусило Олафа Шольца, канцлера, який тоді був міністром фінансів, скасувати поїздку до Індонезії.
Німецькі та французькі національні перевізники разом з більшістю інших користувачів моделі зняли з експлуатації далекомагістральний авіалайнер, виробництво якого зупинили в 2011 році після 20-річної кар'єри.
Авіакомпанії уникають цієї моделі, в основному збудованої на заводі Airbus в Броутоні, оскільки вона витрачає набагато більше палива, ніж двомоторні реактивні літаки, які літали на далеких маршрутах. Широкофюзеляжний літак зазнав кількох аварій, однак, на щастя, обійшлося без загиблих.
Зараз німецький дипломатичний парк може похвалитися трьома новими літаками A350-900, придбаними за 1,2 мільярда євро, однак міністерство оборони заявило, що вони «не були доступні для Бербок».
Міністерство закордонних справ Австралії заявило, що поділяє розчарування Бербок через її перервану поїздку.
«Ми з нетерпінням чекаємо можливості вітати її в Австралії в майбутньому», — сказав речник.
Раніше у червні червні державний секретар Міністерства оборони Німеччини Зімтє Мьоллєр застрягла у Нігері через тріщини у лобовому склі урядового літака.