UA / RU
Підтримати ZN.ua

Школи відіграють обмежену роль у розповсюдженні COVID-19 — Financial Times   

Нові дослідження вказують, що школи рідко є епіцентрами поширення коронавірусу.

На фоні другої хвилі пандемії коронавірусу світ знову починає запроваджувати деякі карантинні обмеження. Для прикладу, уряди європейських країн зараз намагаються вирішити питання закриття шкіл, оскільки школи можуть стати одним із епіцентрів поширення COVID-19. Однак, серія досліджень поставила під сумнів роль шкіл у розповсюдженні коронавірусу, пише Financial Times.

Дослідження, проведені в Німеччині та Норвегії, а також два огляди, присвячені освіті в усьому світі, свідчать про те, що повторне закриття шкіл на карантин, швидше за все, матиме обмежений вплив на стримування вірусу.

Результати цих досліджень, ймовірно, подарують надію політикам, занепокоєних тим, що закриття шкіл може спричинити відставання значної кількості учнів та обмежить можливості батьків повернутися на роботу.

Результати одного з досліджень припускають те, що діти рідко є джерелом зараження.

Дослідження були проведені на фоні зростання втоми та занепокоєння серед керівників шкіл, які намагаються впоратися з тиском, викликаним карантином та підозрою про захворюваність серед учнів та вчителів.

Офіційні дані у вівторок показали, що 46% англійських загальноосвітніх шкіл мали принаймні одного учня в ізоляції через потенційний контакт із інфікованим працівником навчального закладу.

Німецький Інститут економіки праці у місті Бонн минулого тижня опублікував аналіз, який виявив, що кількість нових випадків хвороби у країні не зросла, коли школи знову відкривались після літніх канікул.

Інго Ісфордінг, Марк Ліпферт та Ніко Пестель, автори звіту, стверджують, що кількість нових підтверджених випадків коронавірусу насправді поступово зменшується в німецьких федеральних землях, які відновлювали роботу шкіл, порівняно з тими, які цього не робили.

"Цей результат, безумовно, суперечив нашим очікуванням", - сказав Ісфордінг.

За останні тижні в Німеччині спостерігається стрімкий ріст нових випадків хвороби, але опитування управлінь освіти у 16 ​​федеральних землях Німеччини, проведене німецькими ЗМІ, виявило відсутність доказів того, що саме школи стали джерелами поширення коронавірусу.

Вчені німецького Інституту економіки праці пояснюють низький рівень інфікування в німецьких школах, які брали участь в опитуванні, суворими гігієнічними заходами, включаючи носіння масок, проведення уроків у невеликих фіксованих групах та швидке тестування і запровадження карантинних обмежень в окремих класах за необхідності, якщо вчитель чи учень отримав позитивний тест на коронавірус.

Національний інститут охорони здоров’я Норвегії заявив про те, що в період з червня по жовтень аналіз джерел зараження коронавірусом показав, що більшість учнів, які отримують позитивний тест на коронавірус, інфікуються поза межами школи.  

Аналіз опублікованих досліджень шкільних спалахів COVID-19 у всьому світі, проведений науковцями Единбурзького університету цього місяця, вказує, що зараз поки зарано говорити з цілковитою впевненістю про роль шкіл в поширенні коронавірусу, адже даних ще недостатньо, однак, результати досліджень показують, що рівень зараження в школах загалом низький серед учнів, чого не можна сказати про вчителів та інших працівників навчальних закладів.

Отримані дані відображають два огляди наявних доказів, проведених Всесвітньою організацією охорони здоров’я та Європейським центром з профілактики та контролю захворювань, в результаті яких було зроблено висновок, що у більшості дітей симптоми не проявляються, а в школах є мало доказів передачі захворювання.

Доцент Лондонської школи гігієни та тропічної медицини Гвен Найт, яка займається розробкою бази даних звітів про спалахи хвороби у всьому світі, сказала, що до цього часу вона виявила порівняно мало «інцидентів» з коронавірусом в освітніх умовах.

«Школи мають бути важливими, враховуючи те, що там об’єднується багато соціальних груп, починаючи від учнів, батьків та працівників освітніх закладів. Але наразі нам досить важко знайти прямі докази передачі коронавірусу в шкільних умовах, однак ми ще не маємо достатньої кількості даних, щоб робити однозначні висновки», - додає Гвен Найт.

Дослідження підкреслюють складність ідентифікації точних механізмів передачі для Sars-Cov-2, резюмує видання.