У ніч з 16 на 17 липня 2014 року Російська Федерація заборонила польоти цивільної авіації в суміжному з Україною повітряному просторі на висоті менш 16150 метрів, хоча раніше до подібних заходів не вдавалася. Висота, на яку поширювалася заборона, співставна з максимальною висотою ураження ЗРК "Бук", з якого був збитий малайзійський Boeing рейсу MH17, повідомляє російський Forbes з посиланням на звіт Ради з безпеки Нідерландів за 2015 рік.
У публікації йдеться, що Україна, на відміну від Росії, в 2014 році неодноразово вводила обмеження на польоти цивільної авіації над зоною бойових дій і прилеглих районах: спочатку було неможна літати нижче півтора кілометрів, потім (з 6 по 30 червня 2014 року) нижче ешелону FL260 (7925 метрів). 14 липня 2014 року мінімальна висота польоту транзитних цивільних судів над зоною АТО була обмежена ешелоном FL320 (9754 метри).
Під час розслідування Рада безпеки Нідерландів звернувся до Росавіації за роз'ясненнями причин введення обмежень на польоти цивільних суден у зоні відповідальності Ростовського зонального центру єдиної системи організації повітряного руху.
У РФ заявили, що це було зроблено з метою "узгодження обмежувальних заходів з прилеглим повітряним простором України". Однак за фактом ніякого узгодження не було: Україна закрила повітряний простір до 9454, а Росія – до 16150 метрів.
Уточнюючий запит Нідерландів про очевидний конфлікт висот в Росії проігнорували.
Таким чином, чітко пояснити, чому фактично повна заборона польотів цивільної авіації в прикордонному повітряному просторі була введена саме 16 липня, хоча бойові дії в Донбасі велися вже кілька місяців, російська сторона не змогла.
Крім того, ростовський диспетчер не попередив борт MH17, який слідував ешелоном FL330, що він вторгнеться в закритий російський повітряний простір.
Нагадаємо, Боїнг-777 Малайзійських авіаліній, що слідував рейсом MH17 Амстердам - Куала-Лумпур був збитий 17 липня 2014 року над окупованою територією Донецької області. Всі 298 осіб, які перебували на борту літака, загинули.
28 вересня 2016 року міжнародні слідчі у своєму проміжному звіті першого етапу роботи Спільної слідчої групи (Joint Investigation Team, JIT) підтвердили причетність Росії до знищення MH17.
Детальніше про останньому звіті JIT читайте в статті Володимира Кравченка "МН17: за півкроку до істини. Слідчі встановили російські корені "Бука" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".