Російська пропаганда почала зменшувати частину телевізійного контенту та акценту в своїй діяльності на телеканали Sputnik і Russia Today, але в противагу збільшила кількість пропагандистських матеріалів у соцмережах. Про це йдеться в новій доповіді Ради Європи "Боротьба з дезінформацією в глобальній медійній мережі".
"У цілому, буквально тисячі каналів використовуються для поширення прокремлівської дезінформації, разом створюючи враження, здавалося б, незалежних джерел, що підтверджують повідомлення один одного", - з'ясували укладачі доповіді.
Як пише "Укрінформ", аналітики зафіксували широку мережу розповсюдження пропаганди. В загальну систему, зокрема в Росії, входять і неурядові організації (НУО), представники російського уряду та інші прокремлівські рупори в Європі, які присутні у всьому політичному спектрі від украй правих до вкрай лівих.
"Не тільки великі ЗМІ, такі як Sputnik і Russia Today ... діють, але також здавалося б неважливі джерела, такі як веб-сайти, блоги і сторінки у Facebook. Тролі зосереджують свою діяльність не тільки для посилення повідомлень про дезінформацію, але і для знущання над тими, хто ... досить сміливий, щоб протистояти їм", - йдеться у звіті.
Експерти сформулювали 34 рекомендації для таких зацікавлених сторін, як технологічні компанії, національні уряди, ЗМІ, громадянське суспільство і міністерства освіти, які допоможуть визначити відповідні стратегії боротьби з пропагандою.
Раніше видання Washington Post писало, що пропаганда Кремля стала небезпечнішою, ніж за часів Холодної війни. Тоді більшість американців отримували новини та інформацію через спеціальні посередницькі платформи. Репортери і редактори грали роль професійних охоронців, які контролювали, що потрапляє у ЗМІ. Зараз цей механізм не працює.