UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росгвардія може вербувати колишніх «вагнерівців» з судимістю – ISW

Аналітики пояснили, навіщо це потрібно.

Росгвардія, можливо, вербує колишніх «вагнерівців», які раніше були ув’язненими, вважають в Інституті вивчення війни (ISW). Аналітики думають, що це робиться для того, аби підкорити собі залишки ПВК «Вагнер» і разом з тим зміцнити внутрішній апарат РФ.

Зокрема, 11 вересня  російське видання iStories повідомило, що родичі раніше ув'язнених колишніх бійців «Вагнера» розповіли, ніби деякі з їх рідних отримали запрошення служити в Росгвардії після серії тестів та атестатів. У ЗМІ зазначили, що Росгвардія просить колишніх бійців ПВК пройти перевірку та надати документи про офіційне помилування засуджених, а також документи про укладення ними контрактів з «Вагнером». 

Читайте також: Міноборони Литви фіксує зменшення кількості "вагнерівців" на території Білорусі

iStories також посилив заяви військовослужбовця Росгвардії з 2-го батальйону невстановленого московського підрозділу Росгвардії про те, що в його підрозділі служать колишні бійці «Вагнера», в тому числі без досвіду звичайної військової служби. Ще один військовослужбовець Росгвардії з Ростова-на-Дону заявив, що його підрозділ відправив колишніх «вагнерівців» охороняти «стратегічні об’єкти» в окупованій Україні.

«Можливе активне вербування Росгвардією колишніх бійців «Вагнера» заслуговує на увагу на тлі нещодавніх зусиль російського керівництва посилити роль Росгвардії як внутрішнього органу безпеки після збройного повстання ПВК 24 червня. Раніше ISW повідомляло про передачу Росгвардії після заколоту підрозділів «Гром» (елітного спецпідрозділу МВС Росії по боротьбі з наркотиками) і важкого озброєння», – зазначили в Інституті вивчення війни.

Читайте також: ЦНС: Між білоруськими силовиками та "вагнерівцями" загострюється конфлікт

Нагадаємо, ввечері 23 серпня у Тверській області РФ розбився приватний бізнес-джет Embraer Legacy 600, який належав очільнику вагнерівців Євгєнію Прігожину. Під час аварії на борту були сам «кухар Путіна»,  співзасновник та один з керівників ПВК Дмітрій Уткін та ще восьмеро людей разом з екіпажем. Усі вони загинули.

Видання Financial Times, посилаючись на британські джерела, припускає, що літак могла збити російська ППО. Цю ж версію одразу після аварії озвучували деякі російські «воєнкори». Тим часом аналітики Інституту вивчення війни США переконані, що за смертю Прігожина стоїть особисто російський президент Владімір Путін