UA / RU
Підтримати ZN.ua

РФ могла розраховувати на падіння азербайджанського літака у Каспійське море ‒ авіаексперт

Падіння літака на воду ускладнює рятувальні операції та пошук уламків.

Рішення Росії заборонити літаку "Азербайджанських авіаліній" приземлення на своїх аеродромах могло бути розраховане на те, щоб він не зміг дістатися до Казахстану і зазнав аварії в Каспійському морі. Це зробило б розслідування інциденту значно складнішим.

Такою думкою поділився авіаексперт Богдан Долінце, слова якого цитує "Українське Радіо".

Читайте також: Зеленський про катастрофу в Азербайджані: Росія повинна відповісти за трагедію

Він зауважив, що ймовірність такого сценарію доволі висока, оскільки авіакатастрофи на воді завжди створюють додаткові труднощі для розслідування.

"Якщо літак падає на воду, удар є аналогічним до падіння на бетон через високу швидкість і висоту. Але пасажири, крім ризику загинути під час самого падіння, стикаються з додатковою небезпекою потонути, оскільки рятувальна операція на морі могла б розпочатися мінімум через декілька годин", – пояснив експерт.

Долінце також наголосив, що в польоті сигнали літака могли бути заглушені, через що літак не міг коректно передавати координати або зв'язуватися з наземними службами.

"Про те, що з літаком щось сталося, могли б дізнатися лише через кілька годин або навіть днів, коли стало б зрозуміло, що він не прибув до призначеного аеропорту. У такій ситуації Росія могла б заявити, що цей літак навіть не з’являвся на їхніх радарах", – зазначив він.

Читайте також: Авіакатастрофа в Актау: азербайджанський літак був збитий російський ЗРК ‒ ЦПД

Експерт нагадав, що випадки авіакатастроф на морі вже траплялися у світі. У деяких з них уламки літаків не знаходили роками, оскільки точні координати місця аварії залишалися невідомими.

"Навіть якщо катастрофа відбулася на відомому місці, її наслідки значною мірою залежать від глибини, на якій опинився літак. Лише обмежена кількість країн має технології для підйому уламків чи "чорних скриньок" з великих глибин. У випадку Каспійського моря тільки Росія могла б швидко виконати такі операції, що створило б додаткові бар’єри для незалежного розслідування", – підкреслив Долінце.

Читайте також: В аеропорту Південної Кореї літак виїхав за межі злітно-посадкової смуги: загинули щонайменше 28 людей

Нагадаємо, вранці 25 грудня неподалік казахстанського міста Актау сталася авіакатастрофа, у якій загинули 38 пасажирів. Літак Embraer 190 авіакомпанії Azerbaijan Airlines виконував рейс із Баку до російського міста Грозний. На борту перебували 67 людей.

Очільник Кремля Владімір Путін у телефонній розмові з президентом Азербайджану Ільхамом Алієвим заявив, що "інцидент стався в російському повітряному просторі", однак не став визнавати, що літак збила російська ракета.

Алієв пізніше розповів, що літак був виведений з ладу засобами радіоелектронної боротьби та обстріляний із землі. Унаслідок атаки суттєво пошкоджено хвостову частину літака.