На фоні другої хвилі пандемії коронавірусу, уряди країн схиляються до запровадження повторного карантину. Однак, важливо, щоб вже наявний досвід боротьби з поширенням коронавірусу був використаний під час стримування другої хвилі пандемії, пише Bloomberg.
Уряди повинні використати цей час для створення надійних систем кращого управління над стримуванням поширення вірусу та уникнення помилок, які були допущені під час боротьби з першою хвилею пандемії.
Адже повторні локдауни несуть за собою серйозні наслідки, які варто прорахувати.
Попри економічний ріст в Китаї та деяких інших країнах Азії, надії на V-подібне відновлення світової економіки поступилися місцем усвідомленню того, що темпи зростання втрачають силу. Занепокоєння викликає ризик подвійного економічного спаду в деяких європейських країнах. Розуміння того, чому це відбувається, і відповідна реакція, значною мірою визначатимуть те, в якому стані опиниться світова економіка після завершення пандемії.
Європа та США повинні засвоїти п’ять основних уроків:
- друга хвиля COVID-19 поширюється набагато швидше, ніж очікувала більшість урядів;
- активне зростання випадків хвороби може легко дестабілізувати систему тестування та відстеження контактів;
- в результаті зростання кількості госпіталізацій швидко розпочинається колапс системи охорони здоров’я;
- уряди повинні активно діяти, попри політичні наслідки;
- підходи, які включали локальні карантинні заходи та націлювання на гарячі точки або конкретні регіони, виявилися важкими для реалізації на практиці, що призвело до розгляду повторного запровадження загальнонаціональних локдаунів.
Ситуація ускладнюється бажанням досягнути таких цілей, як зміцнення системи охорони здоров'я, повернення до більш нормальної економічної та соціальної взаємодії та поваги до особистих свобод у роботі, подорожах та соціальній комунікації. Проти цього виступає різке зростання випадків COVID-19.
На фоні цього всього з’являється поняття "марно витраченого літа". Попри те, що спостерігався обнадійливий прогрес у розробці терапевтичних методів лікування та вакцин, вони недостатньо компенсують відсутність прогресу у спробах запровадити надійні системи тестування та відстеження контактів, які можуть швидко виявити та ізолювати інфікованих осіб, а також обмежити ризики, які вони створюють як для себе, так і для інших.
Цей другий раунд карантину відрізнятиметься від карантину, запровадженого в березні.
Новий карантин буде менш універсальним, наприклад, школи та виробнича діяльність можуть не потрапити під вплив карантину так швидко, як це було під час першої хвилі пандемії.
Повторний локдаун буде менш рівномірним у різних країнах, також, швидше за все, вразливим верствам населення буде важче, оскільки уряди або не зможуть, або не захочуть повторити надання величезних пакетів податкової допомоги, які пом'якшили удар минулого разу, тому влада багатьох країн швидко зіштовхнеться з серйозним опором незадоволених верств населення.
Зараз виклик урядам є подвійним. По-перше, їм потрібно буде переконати своїх громадян у тому, що цей період «зриву» їхнього життя та засобів до існування буде того вартий, і швидко призведе до реального прогресу у забезпеченні здорового відновлення економіки, яке можна буде зберегти навіть до масового застосування ефективної вакцини проти коронавірусу.
По-друге, уряди повинні будуть скористатися потенційним зменшенням кількості випадків хвороби після запровадження карантину, щоб суттєво зміцнити механізми тестування та відстеження контактів, одночасно зосереджуючи увагу на найбільш вразливих у медичному плані групах населення.
Чим більше країн повторюють ті чи інші помилки, тим серйознішими є економічні рубці, включаючи зростання банкрутства, тривале безробіття та збільшення економічної незахищеності населення. Європа та США - не єдині регіони, яким загрожує ризик. Китаю, іншим азіатським економікам та ряду країн, що розвиваються, буде важче зберегти свою економіку, що стоїть на меж тривалої стагнації, резюмує видання.