Росія провела таємні переговори з китайськими бізнесменами про будівництво підводного тунелю, який би з'єднав анексований Крим з російською територією. Але така споруда навряд чи вирішить проблеми Владіміра Путіна.
Про це пише Newsweek, нагадуючи, що сьогодні газета The Washington Post повідомила про перехоплені українськими спецслужбами переговори між Росією і Китаєм щодо будівництва підводного тунелю, які пройшли у жовтні. Нове будівництво обумовлене уразливістю Керченського мосту. Однак, експерти сказали Newsweek, що такий підводний тунель буде уразливим як під час будівництва, так і після його завершення.
Міст через Керченську протоку слугує ключовим маршрутом забезпечення російських військ. Це єдине сухопутне сполучення між російською територією і Кримом. Україна завдала удару по 19-кілометровому автомобільному і залізничному мосту в жовтні 2022 року і ще раз у липні цього року. Міст, який має чотирисмугову проїжджу частину для автотранспорту і залізничний міст з двома коліями, має вирішальне значення для підтримки військових наступальних дій Росії на півдні України.
«Підводний тунель буде вразливим... протягом усього процесу будівництва, а також після його завершення», - сказав генерал-лейтенант у відставці Бен Ходжес в інтерв'ю Newsweek.
Ходжес додав, що Росії буде нелегко побудувати цю споруду.
«Існують реальні інженерні проблеми, пов'язані з цією ідеєю... Дно Чорного або Азовського моря в цьому районі не дуже підходить навіть для Керченського мосту, тому сейсмічна активність буде справжньою проблемою і для тунелю», - пояснив американський військовий.
Старший консультант програми «Росія і Євразія» аналітичного центру Chatham House Кейр Джайлз сказав Newsweek, що підводний тунель все одно буде проблемою для Росії.
«Якщо він буде побудований, то стане більш безпечним засобом пересування на окупований півострів і з нього, але все одно це буде вразливим місцем і єдиною точкою поломки. І до тих пір, поки триватимуть бойові дії, будь-хто, хто проїжджатиме через цей умовний тунель, буде мати причини сильно нервувати», - сказав Джайлз.
Newsweek нагадує, що ідея побудови підводного тунелю зародилася в Росії ще у 2014 році, коли російська армія незаконно анексувала український півострів.
«Нам потрібен і автомобільний, і залізничний міст», - сказав тоді Путін. Зараз цю роль відіграє саме Керченський міст.
«Також буде розглядатися варіант тунелю під Керченською протокою», - сказав на той час міністр транспорту Максім Соколов, не уточнюючи деталей.
У серпні Інститут вивчення війни (ISW) дійшов висновку, що удари України по інфраструктурі, яка з'єднує Крим з українським півднем і материковою частиною Росії, впливають на здатність Москви переміщати ресурси. Аналітичний центр зауважив, що це також перешкоджає зусиллям Кремля, спрямованим на відбиття контрнаступу Києва.