UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Непосадочна конфігурація": названо нові версії причин авіакатастрофи у Казані

Російські експерти серед можливих причин трагедії називають людський чинник, західні відзначають незвичайність цього випадку і не виключають технічних неполадок.

Фахівці продовжують розмірковувати про можливі причини аварії пасажирського літака Boeing-737-500 в аеропорту Казані, що забрала життя 50 осіб. Зокрема, експерти дали пояснення щодо терміну "непосадочна конфігурація", про який пілоти повідомили диспетчеру незадовго до трагедії.

Президент профспілки льотного складу Росії Мирослав Бойчук розповів Газеті.ru, що, говорячи про непосадочну конфігурацію за 500 метрів до ЗПС, пілот Рустем Саліхов мав на увазі, що положення повітряного судна у просторі не може забезпечити безпечної посадки. "Це може бути відхилення від траєкторії, може бути перевищення швидкості, не випущена механізація. Тут багато чинників. Відхід на друге коло при непосадочному положенні - це грамотне рішення", - пояснив експерт.

За словами Бойчука, причиною непосадочної конфігурації може бути як відмова техніки, так і особливості заходження на посадку. Наприклад, пілоти зрозуміли, що "не витримали траєкторію: заходили з попутним вітром, пізно почали випускати механізацію", відхилилися від траєкторії. Однак він підкреслив, що конкретно розмовляти про причини катастрофи можна буде, коли будуть хоча б дані бортових самописців.

Серед версій причин падіння літака у Казані обговорюють проблеми з технікою, так і людський чинник. За одним з припущень, набрати висоту екіпажу могло перешкодити обледеніння машини. Аварійна ситуація могла виникнути і через технічну несправність.

Але більш правдоподібною спеціалістам видається версія про серію помилок, допущених пілотами. Почалося все з того, що на підльоті до ЗПС екіпаж не зміг вписати лайнер у глісаду, за якою відбувається зниження на посадку. Виправити ситуацію льотчики спробували за допомогою заходження на друге коло, однак, набираючи висоту, вони занадто високо задерли носа машини, перевищивши допустимий для Boeing кут атаки. В результаті лайнер втратив швидкість і впав.

Коментатори вбачають причину трагедії у недосвідченості екіпажу. Адже Рустем Саліхов став льотчиком тільки три роки тому, а до цього був штурманом. Його напарник Віктор Гуцул раніше працював бортінженером і тільки у 2011 році навчився керувати літаком.

Американські експерти, опитані РІА "Новости", вважають, що причиною аварії могла бути технічна несправність. Вивчивши відео з камери спостереження, на якому видно практично вертикальне падіння літака, експерти відзначили незвичайність цього випадку.

"Дуже рідко трапляється, щоб великий літак впав під таким кутом", - сказав авіаційний експерт Тодд Кертіс. На його думку, відбулося "щось досить незвичайне, ймовірно, катастрофічна механічна несправність, яку поки що не визначено, бо ще не проаналізовано "чорні скриньки" і розмови у кабіні пілотів".

У свою чергу професор Массачусетського технологічного інституту Арнольд Барнетт вважає, що погода не могла викликати подібне падіння. Колишній співробітник Федерального управління цивільної авіації та Управління транспортної безпеки США, який співпрацював у галузі безпеки з десятками авіакомпаній і аеропортів, припустив, що пілоти знали про якусь механічну несправність і тому заявили про "непосадочну конфігурацію".

Як відомо, Boeing-737 авіакомпанії "Татарстан", що летів із московського аеропорту "Домодєдово", впав при посадці в аеропорту Казані 18 листопада. Загинули 50 осіб на борту - 44 пасажири і шість членів екіпажу.

Зазначимо, що на борту літака, який розбився, перебувала громадянка України. !zn

Читайте також:

Оприлюднено відео аварії Boeing в аеропорту Казані

На борту "Боїнга", який розбився в Казані, була українка

Названо три версії причин аварії Boeing в Казані