UA / RU
Підтримати ZN.ua

Аварія "найнадійнішого авіалайнера": Boeing-777 неправильно завів на посадку пілот-стажер

Фахівці продовжують з'ясовувати причину аварії Boeing-777 в аеропорту Сан-Франциско. Експерти і очевидці озвучили попередні версії події, але крапку у розслідуванні має поставити розшифрування чорних скриньок.

Фахівці, які розслідують аварію Boeing-777 в аеропорту Сан-Франциско, намагаються зрозуміти, чому один з найнадійніших у світі пасажирських літаків розбився при посадці в майже ідеальних погодних умовах. Певні висновки можна буде зробити після розшифрування чорних скриньок, які вже вивчаються у лабораторії у Вашингтоні. Вони практично не отримали пошкоджень, якість запису хороша, повідомили у Національній раді з безпеки на транспорті (NTSB) США.

Нагадаємо, Boeing-777-200 південнокорейської компанії Asiana Airlines, що летів рейсом 214 з Сеула, розбився вранці в суботу, 6 липня, за часом західного узбережжя США (близько 21:30 за київським часом). На борту було 307 осіб - 291 пасажир і 16 членів екіпажу.

Загинули дві 16-річні школярки з Китаю, вони перебували у хвостовій частині літака, що відпала при посадці. Втім, раніше пролунало припущення, що одну з жертв могли задавити вже на льотному полі.

Понад 180 осіб постраждали, як мінімум 22 з них знаходяться у критичному стані.

В аеропорту Сан-Франциско розбився Boeing 777 Asiana Airlines

Збиток від катастрофи склав 137,3 мільярда вон (близько 120,1 мільйона доларів), передає південнокорейське агентство Ренхап. При цьому Asiana Airlines виплатить лише 2,26% від загальної суми. Boeing-777, який перебував у фінансовому лізингу з 2006 року, був застрахований у дев'яти компаній на суму 99,5 мільйона доларів.

В іншому повідомленні РІА "Новости" підсумувало факти, відомі на даний момент. По-перше, фактична швидкість лайнера була значно нижча від заданої у 137 вузлів (250 кілометрів на годину) - це випливає з розшифрування самописця, що реєструє параметри польоту. При цьому мовний самописець зафіксував, що пілоти під час зниження не обговорювали збої і не висловлювали занепокоєння.

Проте "приблизно за сім секунд до удару один із членів екіпажу закликав збільшити швидкість", розповіла журналістам керівник NTSB Дебора Герсман. "За чотири секунди спрацювала сигналізація попередження про падіння. І за півтори секунди до удару прлунав заклик йти на друге коло", - повідомила вона.

В останній момент екіпаж літака спробував знову набрати висоту. Це видно і на кадрах випадково зробленої аматорської відеозйомки, показаної телеканалом CNN: літак різко задер ніс, але вдарився хвостом об землю, підняв за собою хмару пилу і ледь не перекинувся, накренившись на бік.

Один з пасажирів нещасливого рейсу бізнесмен Бенджамін Леві, що здійснює багато перельотів по всьому світу, розповів NBC Bay Area, що ще над затокою зауважив, що літак занадто знизився. Очевидно, екіпаж теж це помітив, бо двигуни заревіли і ніс лайнера різко піднявся догори. "Курс спробували змінити, але було надто пізно, - каже пасажир. - Ми вдарилися об землю, потім підстрибнули вгору і знову приземлилися дуже жорстко".

Відомо, що під час приземлення на смузі не працювала курсо-гліссадна система. Однак учасники розслідування вважають, що це не могло стати причиною аварії. Відключення було плановим, до того ж система датчиків призначена для посадки насамперед в умовах обмеженої видимості. Погода в той день була ясна. Як підкреслила Дебора Герсман, пілоти повинні знати, що відбувається з літаком і без попередження даної системи.

Голова Asiana Airlines Юн Енду раніше не виключив, що причиною аварії міг стати людський чинник, але зазначив, що пілоти літака були досвідченими льотчиками з великим стажем роботи. Однак пізніше з'ясувалося, що Boeing-777 у Сан-Франциско садив пілот, який тільки почав льотну практику на цьому типі повітряних суден. "Це був перший політ пілота Лі Кан Кука в цей аеропорт на даному типі літаків: Він проходив стажування. Навіть ветерани проходять стажування (при переході на нові типи літаків - ред.)", - сказала представник авіакомпанії.

Вона підтвердила, що "пілот володіє великим досвідом, раніше він літав у Сан-Франциско на різних типах літаків, включаючи Boeing-747". Окрім того, "йому асистував інший пілот, який був краще обізнаний з Boeing-777", додала вона.

Лі Кан Кук працює в Asiana Airlines з 1994 року, загальний наліт у нього становить понад 9,7 тисячі годин, однак лише 43 з них він керував Boeing-777.

Пілота вже опитали слідчі, найближчим часом з ним мають намір поспілкуватися представники авіаційної влади. Також планується опитати другого пілота Лі Чон Міна. Він налітав у загалом понад 12 тисяч годин, у тому числі 3,2 тисячі на Boeing-777. За даними авіакомпанії, він допомагав колезі при посадці. !zn

Читайте також:

У Канаді зійшов з рейок і вибухнув склад з нафтою, горить ціле місто (ВІДЕО)

Винищувач-бомбардувальник Су-22 впав на житлові будинки в столиці Ємену (ВІДЕО)

В Римі порив вітру здув з посадкової смуги літак, 16 постраждалих (ВІДЕО)

Турецький літак загорівся після удару блискавки, але успішно приземлився (ВІДЕО)