UA / RU
Підтримати ZN.ua

Китайські фірми націлились на 5 млрд споживачів у країнах, що розвиваються, обходячи торговельні бар'єри — The Economist

Розширення китайських компаній за кордон містить важливі уроки для західних чиновників.

Китайські фірми, що працюють у різних галузях — від виробництва автомобілів до пошиття одягу — розширюють свою присутність за кордоном з вражаючою швидкістю. Розпочалася нова комерційна конкуренція, йдеться в матеріалі журналу The Economist.

Розширення китайського бізнесу відбувається у двох формах. Одна з них — через глобалізовані ланцюги поставок. Прямі іноземні інвестиції китайських фірм у нові підприємства потроїлися минулого року, досягнувши 160 млрд доларів. Значна частина цих коштів була витрачена на будівництво заводів у країнах від Малайзії до Марокко.

Менш помітним є той факт, що китайські фірми також націлюються на 5 млрд споживачів, які живуть у решті країн, що розвиваються. З 2016 року китайські компанії, акції яких котируються на біржі, збільшили свої продажі на півдні світу в чотири рази, до 800 млрд доларів, і тепер продають там більше, ніж у багатих країнах. Для Заходу, який намагається впоратися з економічним зростанням Китаю, це дає неприємні уроки.

Читайте також: Китайська торгівля відновлюється, зокрема, завдяки експорту до Росії — FT

Китайський бізнес шукає можливості виходу за кордон частково через уповільнення економічного зростання та жорстку конкуренцію на внутрішньому ринку. Компанії Китаю підривають домінування діючих транснаціональних корпорацій скрізь, від Індонезії до Нігерії.

Китайська компанія Transsion, виробник електроніки, виробляє половину смартфонів, які купують африканці. Mindray — провідний постачальник систем моніторингу стану пацієнтів у Латинській Америці. Крім того, китайські виробники електромобілів і вітрових турбін розширюють свою діяльність у країнах, що розвиваються.

"Розширення китайського бізнесу є результатом політики західних урядів і уряду Китаю. Оскільки багаті країни встановлюють торговельні бар'єри для захисту від китайських товарів, таких як сонячні панелі та електромобілі, деякі китайські компанії намагаються обійти ці обмеження, переміщуючи виробництво до країн Глобального Півдня", — пише журнал.

Читайте також: Китайський експорт загрожує Європі навіть більше, ніж США — Politico

Китайські фірми, які колись висміювали за виробництво неякісних підробок, навчилися виробляти товари для споживачів з низьким рівнем доходу так, як це ніколи не вдавалося західним компаніям. Китайські фірми зараз перебувають на передовій у виробництві електромобілів та акумуляторів — саме тих галузей, які уряди багатих країн світу розвивають у себе вдома.

Уявлення про те, що китайським брендам бракує глобальної привабливості, було знищено такими компаніями, як Shein, що займається виробництвом одягу. Продажі китайських компаній на Глобальному Півдні вже обігнали продажі японських транснаціональних корпорацій. За нинішніх тенденцій вони випередять європейські фірми й зрівняються з американськими до 2030 року.

"Для того, щоб економіки країн, що розвиваються, отримали справжню вигоду, вони повинні вимагати від китайських фірм наймати більше місцевих працівників, ділитися технологіями та дотримуватися місцевих екологічних і трудових стандартів", — зазначає The Economist.

Читайте також: Китай застосує “ядерну” економічну зброю проти США і Європи – Еuractiv

Раніше ми повідомляли, що Китай розширив обмеження на експорт військових безпілотників після візиту Кулеби до Пекіна. Адже Пекін зіштовхується зі зростаючою критикою з боку США та їхніх союзників через посилення допомоги Росії на полі бою в Україні.