UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кількість кораблів, які бажають забрати зерновий вантаж, у Чорному морі впала на 35% – Reuters

Агресивна риторика РФ блокує судноплавство.

Після виходу Росії із зернової угоди та її погроз топити цивільні кораблі в Чорному морі, кількість суден, які бажають забрати зернові вантажі з Чорного моря, цього тижня скоротилася на 35%. Про це повідомляє Reuters.

"Ми вважаємо, що агресивна риторика, ймовірно, призведе до скорочення кількості власників, які бажають здійснювати перевезення в регіоні, і створить додаткові складнощі щодо доступності страховки", - сказав аналітик Jefferies Омар Нокта у замітці п'ятниці про доставку.

Згідно з аналізом, проведеним платформою морських та товарних даних Shipfix, кількість балкерних суден, від невеликих ручних до надмаксимальних, що призначалися для перевезення зерна з Чорноморського регіону, цього тижня скоротилася на 35% порівняно з попереднім тижнем.

Дані показали, що лише 20 суден було продано для форвардного бізнесу з кінця липня до початку серпня, порівняно з 32 судами, які були використані попереднього тижня.

Багато страховиків наразі призупинили страхування вантажів з України, за винятком невеликих портів на Дунаї, повідомили у п'ятницю джерела у страховій галузі.

«Велике питання — це безпека дунайських портів у майбутньому», — сказав один із джерел.

Згідно з даними аналітичної компанії MarineTraffic, у п'ятницю десятки суден очікували проходу через Дунайський канал, включаючи судна, що прямують до Румунії або звідти.

Додаткові внески зі страхування від військових ризиків, що стягуються під час входу в акваторію Чорного моря, необхідно оновлювати кожні сім днів. Вони вже коштують тисячі доларів і, як очікується, зростатимуть, враховуючи також ризик мін, що плавають.

Міністерство оборони Росії в п'ятницю заявило, що його Чорноморський флот відпрацьовував запуск ракет по «плавучих мішенях» та затримання кораблів. Посол Москви у Вашингтоні спростував будь-які плани нападу на кораблі.

Читайте також: Від мінімуму до максимуму: який урожай зернових в Україні прогнозують експерти

Колишній заступник генерального прокурора Гюндуз Мамедов у коментарі ZN.UA заявив, що погрози Росії порушують низку міжнародних норм, а морські блокади можуть бути санкціоновані лише Радою Безпеки ООН.

Україна розглядає варіант перевезення зерна через територіальні води країн – членів НАТО Румунії та Болгарії. Це дозволить знизити ризики ракетних атак із боку Росії. Литва та Хорватія запропонували Україні іншу допомогу, якщо Росія все ж таки не погодиться на продовження чорноморської ініціативи.