Це пов'язано з відмінностями в корпоративній культурі. Соціологічні дослідження показують, що китайська культура більш колективістична і демонструє більшу повагу до авторитету, ніж де-небудь ще (хоча нація з населенням 1,4 мільярда людей не може мати єдиного менталітету), пише The Economist.
Китайські працівники покладаються на неформальне спілкування для отримання інформації, усуваючи необхідність у більш формальних визначеннях своїх обов'язків.
В результаті один американець, який працював на китайську групу компаній, прийшов до висновку, що ідеальним західним кандидатом є той, хто відчуває себе комфортно в умовах невизначеності, швидких і несподіваних змін і проявляє ініціативу.
Відносини між менеджером і персоналом більш ієрархічні, ніж на заході
Китайські менеджери іноді просять співробітників виконувати доручення або виконувати невеликі особисті завдання – купити дружині букет на день народження, наприклад.
А ось змагатися з начальником – не дуже гарна ідея. Співробітники ніколи не повинні прямо відкидати ідею боса. Якщо виникають труднощі в здійсненні плану, то вони повинні звинувачувати в цьому тільки зовнішні фактори.
Робота протягом тривалого часу, мабуть, є способом вираження групової солідарності в китайських компаніях, хоча це не завжди ефективне використання часу.
Відгуки західних співробітників на Glassdoor свідчать про те, що відсутність балансу між роботою та особистим життям є негативним чинником у роботі в будь-якій китайській компанії.
Зокрема, передбачається, що співробітники будуть присутні на заходах після роботи, щоб продемонструвати командний дух.
Китайські компанії витрачають багато грошей на заходи, які покликані об'єднати співробітників. Росс каже, що це є важливим способом передачі корпоративної культури своїм співробітникам.
Один чоловік, що працював на бельгійському аванпості компанії zte, постачальника телекомунікаційного обладнання, згадував, що китайський персонал сидів на великому відкритому просторі в центрі офісу, в той час як місцевий персонал займав невеликий офіс в кінці коридору.
Ще одна проблема полягає в тому, що іноземним співробітникам буває важко просуватися по кар'єрних сходах.
Один з розробників ігор в Tencent прийшов до висновку, що найкращий спосіб отримати підвищення - це піти з компанії конкурента, а потім повернутися на більш високий грейд.
Ще одна культурна відмінність полягає в стилі презентацій. Китайські керівники у своїх виступах розкривають далеко не так багато особистих деталей, як західні керівники компаній.
Оратор зазвичай не дивиться в очі глядачам, читає текст з ноутбуку. Слайди, як правило, навантажені інформацією (та й місцями перевантажені). А слайди в західному стилі з великою кількістю вільного місця розглядаються як позбавлені корисного контенту.
Незважаючи на всі ці розходження, тенденція до того, щоб іноземні співробітники приєднувалися до китайських компаній, збережуться, навіть якщо підприємствам з народної республіки буде заборонено щось купувати за кордоном.
Багато іноземців хочуть працювати в китайських компаніях, тому що вони думають, що це дозволить їм розвинути навички і знання, які допоможуть їм на кар'єрному шляху.
Крім того, китайські компанії хочуть наймати іноземних працівників для роботи з іноземними клієнтами через культурну чутливість і лінгвістичні здібності, які вони привносять.
В даний час ряд китайських компаній надають програми "впровадження", щоб допомогти іноземним новобранцям адаптуватися. Вони по суті виділяють особистих гідів.
Раніше повідомлялося, що перший контейнерний поїзд з Китаю прибув у Київ. Потяг доставив в Україну труби, медобладнання і товари народного споживання.
Нагадаємо, Китай дозволить іноземним авіакомпаніям літати в країну після погроз США. Такий крок міг бути збігом, але він виглядав як поступка з боку Китаю.