Напередодні ввечері ЄС досягнув попередньої угоди про реформування системи торгівлі квотами на викиди.
Згідно з заявою Європарламенту, угода спрямована на прискорення скорочення викидів, поетапну відмову від безкоштовних квот для промисловості та націлена на викиди палива у будівельному та автомобільному секторах.
Згідно з угодою, викиди в секторах ETS мають бути скорочені на 62 відсотки до 2030 року порівняно з рівнем 2005 року, порівняно з попередньою метою 43 відсотки. Зацікавлені галузі мають скоротити свої викиди до цих значень. Угода також спрямована на прискорення графіка поступової відмови від безплатної допомоги: до 2030 року буде скасовано 48,5%, а до 2034 року — повністю скасовано. Цей графік знаходиться у центрі запеклих дебатів між депутатами Європарламенту та державами-членами, повідомляє AFP.
Вуглецевий ринок поступово поширюватиметься на морський сектор та внутрішньоєвропейські рейси. Майданчики для спалювання відходів будуть включені з 2028 року, залежно від позитивного висновку комісії.
Мережа кліматичних дій, коаліція НУО, розкритикувала угоду, заявивши, що вона дозволить великим забруднювачам продовжувати отримувати мільярди євро у вигляді безкоштовних квот протягом ще одного десятиліття, тоді як домогосподарства отримають мало.
«Ця угода зробить величезний внесок у боротьбу зі зміною клімату за низьких витрат», — йдеться у заяві доповідача Європарламенту Пітера Лізе.
«Це дасть громадянам і промисловості перепочинок у важкі часи та дасть чіткий сигнал європейській промисловості про те, що інвестиції у зелені технології окупаються».
Комісія вперше запропонувала реформу вуглецевого ринку в липні 2021 року в рамках планів щодо скорочення викидів парникових газів у блоці щонайменше на 55 відсотків до 2030 року порівняно з рівнями 1990 року.
ETS була створена у 2005 році і поширюється приблизно на 40 відсотків викидів ЄС.