UA / RU
Підтримати ZN.ua

Останній інцидент з літаком 737 Max 9 у повітрі став сильним ударом по компанії Boeing — FT

Повернути довіру інвесторів і споживачів —  головна задача очільника компанії.

Після останнього інциденту з літаком 737 Max 9 компанія Boeing має вжити серйозних інженерних та безпекових заходів по всьому ланцюжку постачання, пише FT. Там зауважують, що пасажири авіакомпанії Alaska Airlines піддалися жахливому випробуванню, коли панель, яка закриває невикористаний аварійний вихід, відпала на висоті 4,8 кілометрів.

Читайте також: У Boeing Max 9 під час польоту вирвало двері: авіакомпанія призупинила експлуатацію літаків

Незалежно від того, чи визнають це провиною постачальника або виробника, це серйозний удар по репутації американської аерокосмічної та оборонної компанії, бо ставить під сумнів всі зусилля Boeing, вжиті після аварій пасажирських авіалайнерів у 2018 та 2019 роках.

У квітні 2023 року компанія Boeing оголосила, що її постачальник Spirit AeroSystems неправильно встановив два фітинги на фюзеляжі деяких моделей 737 Max. У серпні виявили, що Spirit помилково просвердлив отвори в задній частині фюзеляжу літака. А в грудні Spirit попросив інспекторів з безпеки шукати ослаблені болти, які могли видавати звуки навколо систем керування кермом.

У той же час Boeing звернувся до Федерального авіаційного управління США з проханням звільнити його найновіший варіант 737, найменший Max 7, від стандартів безпеки у системах захисту від зледеніння до травня 2026 року. Boeing наполягав, що виправлення розповсюдять на весь флот. Але навіть якщо це не є критичною проблемою, для такої компанії як Boeing не дуже добре просити про винятки з критеріїв безпеки, зауважує FT.

Надмірна увага до фінансових показників і доходів акціонерів замість інженерного досвіду призвела до катастрофи Max 8. Виконавчий директор Девід Калхун був частиною команди, яка керувала цією стратегією з 2009 року. Йому виплатили 65 мільйонів доларів у вигляді компенсації та заохочень, відколи він очолив компанію у 2020 році, пообіцявши поліпшити ситуацію.

Читайте також: В США знайшли втрачену під час інциденту секцію літака Alaska Airlines: цікаві деталі

Позитивним є те, що Max пройшов повторну сертифікацію. А перед інцидентом з літаком, виготовленим за вказівками Калхуна, акції Boeing навіть, здавалося, росли в надії на покращення поставок — хоча вони все ще торгувалися нижче, ніж тоді, коли він обійняв посаду. І все ж майже в усіх своїх продуктах — як цивільних, так і оборонних — компанія Boeing стикалася із затримками, перевищенням витрат та виробничими проблемами – на противагу Airbus, її найбільшого конкурента з Франції.

Читайте також: Американський регулятор рекомендував провести перевірки літаків Boeing 737 Max 9 по всьому світу

Калхун відмовився інвестувати в новий літак, який би зрівнявся з популярним A321 Airbus. Він надав перевагу лобіюванню над інженерною діяльністю, перемістивши штаб-квартиру в Арлінгтон, штат Вірджинія, поблизу Вашингтона та Пентагону. Нещодавно він скасував функцію корпоративної стратегії Boeing, залишивши її окремим підрозділам. Стратегічний відділ розподіляє дефіцитний капітал між потребами конкуруючих бізнес-одиниць, а ресурсів мало. Борг авіакомпанії досяг 38,9 мільярда доларів.

Читайте також: Під час перевірки на деяких літаках Boeing 737 MAX виявлено ослаблені болти

Призначення Стефані Поуп, колишньої голови Boeing Global Services, головним операційним директором породило припущення, що 66-річний Калхун готує наступника. Проте майже всю кар’єру Поуп була фінансовим радником. У FT припускають, що компанії не потрібен ще один керівник, котрий зосереджений на скороченні витрат, але бракує лідера, який думає про майбутнє Boeing.

Раніше ми писали про те, що американський авіаційний регулятор продовжив на невизначений термін заборону на експлуатацію літаків Boeing 737 MAX 9 заради додаткових перевірок літаків та безпеки мандрівників. Нагадаємо, 6 січня Федеральне авіаційне управління США видало розпорядження про  призупинення експлуатації Boeing MAX.