UA / RU
Підтримати ZN.ua

Bloomberg: ЄС готує правила, які дозволять відтермінувати заборону бензинових авто в Європі

Європейський Союз планує пом'якшити правила, які фактично забороняли продаж нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Нова стратегія передбачає можливе продовження терміну експлуатації ДВЗ на п’ять років та введення масштабних пільг для компактних електромобілів європейського виробництва.

Європейські автовиробники, що опинилися у складній ситуації через стрімкий перехід на беземісійний транспорт, можуть отримати необхідний перепочинок. Брюссель розглядає можливість впровадження регуляторних «лазівок», які дозволять відкласти повну відмову від традиційних двигунів, що стане критичним моментом для майбутнього транспортного сектора континенту, як повідомляє Bloomberg.

План порятунку європейського автопрому

Згідно з документами, що опинилися в розпорядженні журналістів, ЄС планує не лише пом'якшити терміни, а й суттєво зменшити регуляторний тиск. Основні пункти нової стратегії включають:

Читайте також: Reuters: Лісові пожежі та нестале лісове господарство фактично зірвали плани ЄС щодо викидів СО2

Політичний тиск та економічні ризики

Канцлер Німеччини Фрідріх Мерц під час нещодавнього брифінгу наголосив, що захист клімату можливий лише за умови наявності конкурентоспроможного виробничого сектора. За його словами, Європа має негайно скоригувати умови, щоб індустрія мала майбутнє.

Проте експерти застерігають: надмірна гнучкість може стати пасткою. «Це тривожний дзвінок для галузі. Якщо гнучкість не буде тимчасовою, ми ризикуємо програти технологічну гонку Китаю та США», — зазначає Йос Делбеке, професор Європейського університетського інституту.

Глобальний перехід на електромобілі, який ще недавно здавався неминучим, раптово почав гальмувати. США скасовують податкові пільги, Європа переглядає графіки, а Volkswagen закриває заводи. Артем Куюн у статті «Притримайте електроконей! Світ переосмислює темпи розвитку «зеленого» транспорту» пояснює, чому світ переосмислює темпи електромобілізації й до чого тут бум китайських електрокарів.