Чоловіки є героями публікацій у ЗМІ у 80% випадках і тільки 20% матеріалів присвячені жінкам. Жінки найчастіше згадуються у несерйозних публікаціях, світській хроніці, плітках про сімейне життя відомих людей, описі суконь тощо. Про це свідчить моніторинг Інституту масової інформації низки газет та інтернет-видань.
На ілюстраціях до публікацій жінки також значно поступаються чоловікам - 24% проти 76%, при цьому, знову ж таки, їхні фото ілюструють зазвичай світську хроніку, рубрики "Сім'я" або "Здоров'я".
За даними дослідження, 82% всіх експертів є представниками чоловічої статі, і лише 18 % припадає на жінок. Причому жінки виступали експертами в питаннях медицини, культури та права, і практично не коментують політику і економіку, за винятком коментарів від прес-секретарів, в яких вони виступали швидше не як експерти, а як коментатори.
Практично єдиною темою, в якій жінки є основними героями, були матеріали на соціально-побутові теми, винятком є публікації, присвячені 3, яка також була єдиною героїнею політичних матеріалів у вересні.
Як нагадують в ІМІ, більшість жителів України - жінки (56%), а серед журналістів вони становлять 54%.
ІМІ у вересні проаналізував близько тисячі матеріалів п'яти друкованих видань: газет "Факти", "Комсомольская правда в Украине", "Сегодня" та журналів "Корреспондент" і "Український тиждень") та п'яти інтернет-видань ("Українська правда", "Оглядач", "УНІАН", "Ліга" та "Лівий берег") з точки зору гендерного балансу. Зокрема, експерти ІМІ аналізували кількісні показники - присутність жінок і чоловіків як авторів, героїв статей і експертів, та якісні - контекст, в якому жінки представлені у ЗМІ, і зміст фотографій. !zn
Читайте також:
Журналістські організації вимагають покарати винних у нападах на журналістів
За півроку в Україні втричі зросла кількість випадків цензури і перешкоджання роботі журналістів