Танкери-газовози "MAESTRO" та "VENICE", які ходили під прапором Танзанії та згоріли і потонули 21 січня у районі Керченської протоки, були задіяні у незаконних постачаннях природного газу до Сирії, починаючи з 2016 року, повідомляє Міністерство України у справах тимчасово окупованих територій з посиланням на дані Офісу з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США.
"За даними Офісу з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC), судна VENICE та MAESTRO задіяні у незаконних постачаннях газу до Сирії, починаючи з 2016 року", - йдеться у заяві.
Згідно з даними систем міжнародного моніторингу торговельного судноплавства, газовоз "VENICE" вийшов з російського порту Темрюк 20 січня, проте вже 21 січня, на момент аварії, на судні не працювала система AIS (Automatic Identification System).
"Те ж саме спостерігалося і на танкері "MAESTRO" - остання інформація про судно зафіксована AIS 9 січня 2019 року", - заявили у міністерстві.
У МінТОТ нагадали, що AIS "дозволяє не лише своєчасно реагувати на аварії суден та надавати допомогу постраждалим, але й відстежувати порушення руху суден та незаконного перетинання кордонів".
"Такі дії іноземних компаній, причетних до морських перевезень, спрямовані на уникнення відповідальності з боку українського законодавства, а також прагнення не потрапити до списку компаній-порушників, до яких можуть застосовуватися міжнародно-правові санкції... Зараз важко встановити походження газу, який перевозився, однак за наявною інформацією, судна VENICE та MAESTRO залучалися до постачань газу, як незаконно добутого з українського шельфу, так і з інших країн", - зазначили у міністерстві.
У МінТОТ також вказали, що затонулі судна раніше заходили у закриті порти тимчасово окупованого Росією Криму і, таким чином, є порушниками режиму тимчасово окупованих територій.
Нагадаємо, раніше стало відомо про потужному пожежу, що виникла ймовірно під час перекачування палива на борту двох танкерів-газовозів під танзанійським прапором, які йшли через Керченську протоку. Тоді повідомлялося про дев'ять загиблих моряків з більш, ніж 30 членів екіпажів обох суден; українців серед них не було.
Пізніше місцеві ЗМІ повідомили, що обидва танкери-газовози під прапором Танзанії, які загорілися у районі Керченської протоки, після тривалої пожежі пішли на дно, вигорівши майже вщент. Кількість загиблих склала 14 осіб, пошуки ще п'ятьох продовжили рятувальники.