Президент Володимир Зеленський створив Раду з питань розвитку професійно-технічної освіти.
Про це повідомляється на сайті глави держави.
"Президент України Володимир Зеленський підписав указ №130/2021 «Про пріоритетні заходи щодо розвитку професійного (професійно-технічного) освіти».
Документ служить цілям модернізації системи професійного (професійно-технічного) освіти відповідно до потреб ринку праці, міжнародних стандартів і практик для забезпечення реалізації права громадян на якісну та доступну відповідного напряму підготовки (професійно-технічну) освіту, а також створення умов для формування і розвитку актуальних професійних компетенцій людини для його успішної професійної діяльності та самореалізації", - наголошується в повідомленні.
Указом утворюється Рада з питань розвитку професійного (професійно-технічного) освіти як консультативно-дорадчий орган при президенті України та затверджено Положення про нього.
Склад Ради: голова, два заступники, інші члени Ради, які беруть участь в його роботі на громадських засадах. Персональний склад Ради затверджує глава держави.
Основними завданнями Ради є:
- моніторинг розвитку професійного (професійно-технічного) освіти;
- аналіз і удосконалення законодавства України у цій сфері;
- вивчення тенденцій розвитку ринку праці та прогнозування пріоритетних напрямків і шляхів розвитку освіти;
- розробка пропозицій щодо формування сучасних професійних компетенцій у сфері професійного (професійно-технічного) освіти й т.д.
Керівнику Офісу президента України доручається подати у двотижневий термін пропозиції щодо персонального складу Ради.
Також Кабінет Міністрів повинен забезпечити розробку і затвердити до 1 вересня поточного року державну цільову програму розвитку професійної освіти на період до 2027 року, спрямовану на модернізацію системи професійного та професійно-технічної освіти.
Ця програма повинна передбачати заходи щодо вдосконалення системи професійного (професійно-технічного) освіти України та впровадження кращої моделі фінансування діяльності відповідних установ з урахуванням реальних потреб для забезпечення отримання сучасних професій.
Має бути оновлення змісту такої освіти, в тому числі шляхом розробки й затвердження нових державних стандартів, впровадження в освітній процес інноваційних технологій навчання, забезпечення здобувачів професійної освіти сучасними підручниками (посібниками) та їх електронними версіями.
Також має передбачатися введення ефективних механізмів проходження виробничого навчання, виробничої практики відповідно до актуальних вимог професійних стандартів.
Потрібно врахувати оновлення програм підвищення кваліфікації для викладачів, педагогів професійного навчання, майстрів виробничого навчання таких навчальних закладів, а також підвищення престижності їх праці, зокрема шляхом введення мотиваційних фінансових інструментів оплати праці.
Також уряд має опрацювати питання щодо підвищення розміру стипендіального забезпечення учнів закладів професійної (професійно-технічного) освіти і розглянути можливість передачі державних установ професійної освіти в комунальну власність.
Міносвіти спільно з профільним комітетом ВР в лютому 2021 року розпочали роботу над новим законопроєктом щодо професійного (професійно-технічного) освіти. Документ повинен бути спрямований виключно на розвиток і належне функціонування закладів профтехосвіти та враховувати цінність інших сфер освіти.
Раніше повідомлялося, що випускники закладів професійної освіти в Києві будуть здавати підсумкову атестацію онлайн, повідомила прес-служба Київської міської державної атестації.
"У столичних закладах професійної (професійно-технічного) освіти підсумкова атестація традиційно відбудеться в форматі онлайн-тестування. Такий варіант іспиту Київ, єдиний в Україні, запровадив ще 3 роки тому", - йдеться в повідомленні.
Зазначено, що в цьому році онлайн-тестування Державної кваліфікаційної атестації в Києві будуть здавати близько 850 випускників 17 установ освіти. Атестація допомагає контролювати якість професійно-теоретичної підготовки, рівня професійних знань, умінь і навичок.
Що принесе Україні нова профільна школа, запропонована в проєкті Концепції профільної освіти в старшій школі? Профілізацію або дебілізацію? Як оптиміст хочу сподіватися на перше. Але як реаліст розумію - вже дуже багато шансів на друге. Детальніше про це в матеріалі Оксани Онищенко «Профілізація або дебілізація?"