UA / RU
Підтримати ZN.ua

Закон "Про особливості..." розширює права глави держави, розмиваючи його відповідальність

В умовах відбиття агресії президент повинен володіти ефективними механізмами забезпечення нацбезпеки, але пошук таких інструментів не повинен призводити до створення фактично нової вертикалі влади.

Закон "Про особливості..." розширює права глави держави, розмиваючи його відповідальність.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Пунтус. На його думку, в умовах відбиття агресії президент, як головнокомандуючий, безумовно, повинен володіти ефективними механізмами забезпечення нацбезпеки. Але пошук таких інструментів не повинен призводити до створення фактично нової вертикалі влади, не передбаченої Конституцією.

"М'яко кажучи, небездоганними є не тільки правовий механізм, але і юридична методологія визначення тимчасово окупованих територій, - зазначає автор. - Згідно статті 1 Закону, такими є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації і окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили і здійснюють контроль".

Оглядач вважає, що, по-перше, немає визначення, що таке "контроль". По-друге: під окупаційними адміністраціями розуміються структури т. н. днр/лнр, назви яких законодавець справедливо не згадує всує, щоб не легалізувати їх хоча б побічно.

"Але відсутність роз'яснення поняття "окупаційна адміністрація" (як і поняття "контроль") не просто заважає юридичній стрункості - воно може серйозно ускладнити життя мешканцям тимчасово окупованих територій у судах, зокрема міжнародних", - підсумовує експерт.

Детальніше про положення нового закону про "деокупацію Донбасу" читайте у матеріалі Олександра Пунтуса "Воювати по-новому" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".