UA / RU
Підтримати ZN.ua

За рік українська армія отримала 50 літаків та вертольотів

Частину літаків підлаштували під стандарти НАТО.

© Укроборонпром
© Укроборонпром
© Укроборонпром
© Укроборонпром
© Укроборонпром
© Укроборонпром

За 2018 рік українська армія отримала близько 50 літаків та вертольотів, які були модернізовані та відремонтовані силами українського кластера авіабудування, у який входить 16 підприємств ДК "Укроборонпром". Зокрема в переліку винищувачі Су-27 та МіГ-29, штурмовики Су-25, бомбардувальники та розвідники Су-24, транспортні літаки Ан-26 та Іл-76, навчально-тренувальні літаки L-39, вертольоти Мі-24, Мі-14 та Мі-8.

Зокрема у 2018 році ДП "Львівський державний авіаційно-ремонтний завод" проводило роботи з серійної модернізації винищувачів МіГ-29 до рівня МіГ-29МУ1. Ці літаки отримали потужну радіолокаційну станцію, яка дає можливість збільшити дальність виявлення повітряних цілей, а також інтегровану в бортовий радіонавігаційний комплекс систему супутникової навігації. Окрім того, було значно розширено можливості контролю і реєстрації функціональних параметрів технічного стану літака, двигуна і ряду бортових систем. Також цей літак може виконувати спільні місії з силами країн-членів НАТО. На баланс армії було передано п'ять таких літаків та продовжуються роботи над черговою партією винищувачів.

З конотопського "Авіакону" вийшли понад півтора десятків вертольотів Мі-24, Мі-14 та Мі-8. Окрім того, підприємство передало до війська дійсно унікальні машини - Мі-8МТП, що призначені для ведення радіоелектронної боротьби. Спеціальна апаратура цього вертольоту дозволяє встановлювати перешкоди наземним радіолокаційним станціям виявлення, наведення і цілевказівки, що дозволяє "засліпити" та дезорганізувати противника.

Водночас, "Одеський авіаційний завод" та "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" провели значну роботу з оновлення та модернізації навчально-тренувальних літаків L-39, на яких українські курсанти опановують ази льотної підготовки, а діючи пілоти проводять постійні тренування для підвищення майстерності. Силами цих двох підприємств до льотних частин та військових вищих навчальних закладів було направлено біля півдесятка відремонтованих та модернізованих L-39.

"Запорізький державний авіаційний ремонтний завод "МіГремонт" проводить модернізацію винищувачів Су-27 та штурмовиків Су-25, який отримує додатковий індекс 1М. Літак оснащується новим радаром, що дає 30% збільшення дальності виявлення повітряних цілей, новий навігаційний комплекс, засоби контролю, реєстрації та обробки бортових параметрів. Су-27-1М також здатен виконувати спільні місій із силами Альянсу.

"Одеський авіаційний завод" спільно з миколаївським "НАРП", розпочав розробку глибокої модернізації розвідника Су-24. Головна задача цієї розробки - значно розширити можливості цього літака за рахунок сучасних цифрових систем та встановлення передової бортової апаратури.

ДП "Антонов" у 2018 році активізував процес інтеграції до світової авіаційної промисловості. І одним з перших проектів у цьому напрямі стали, спільно з турецькими партнерами, роботи над транспортним літаком короткого зльоту і посадки Ан-188.

Водночас, для потреб Повітряних Сил України триває розробка Ан-77, який має отримати авіоніку провідних світових виробників, що наблизить цей літак до стандартів НАТО. Передбачається, що саме Ан-77 має стати основою військово-транспортної авіації України. Його характеристики дозволять кардинально розширити боєздатність та мобільність десантно-штурмових військ.

Як пише у своїй статті для DT.UA пише Юрій Бутусов, Україна вже виділяє достатньо ресурсів для рішучої реформи армії. Детальніше про найважливі кроки з реформування ЗСУ читайте в статті Юрія Бутусова "Армія-2019: 5 життєво важливих змін" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".