UA / RU
Підтримати ZN.ua

З початку широкомасштабної війни припинили роботу 329 українських медіа – ІМІ

Відкритися знову вдалося далеко не всім.

Протягом 1000 днів повномасштабного вторгнення  припинили свою роботу 329 українських медіа, повідомили в Інституті масової інформації. І лише 52 медіа з них, що становить 16%, змогли відновити свою діяльність.

Найбільше медіа закрилося в регіонах, що поблизу лінії бойових дій. Лідерами стали:

Загалом, війна РФ проти України стала причиною закриття медіа у всіх регіонах крім Львівської та Івано-Франківської областей. Водночас в ІМІ не відкидають можливості, що й там є подібні випадки, просто їх поки не видно в рамках дослідження.

Основними причинами закриття стали:

Ще 29 медіа припинили працювати з інших причин. Зокрема, це переїзд журналістів, проблеми з розповсюдженням, неможливість працювати так, як до війни.

«Цікаво, що шість медій припинили працювати через мобілізацію їхніх головних редакторів або керівників. Це по два медіа в Миколаївській та Чернівецькій та по одному в Кіровоградській та Черкаській областях», – зазначили в ІМІ.

Якщо говорити про типи медіа, то найбільше втрат зазнало телебачення. За даними ІМІ, з 24 лютого 2022 року закрилися 105 телеканалів. Це 32% медіа з тих, що припинили свою діяльність. На другому місці опинилися друковані медіа. Зокрема, зникло 95 газет, що становить 29% від усіх медіа, які припинили діяльність.

Російське вторгнення також стало причиною закриття 77 радіостанцій. Це 23% всіх медіа, що закрились. 

Онлайн-медіа постраждали найменше. Загалом закрилися 52 сайти новин, що становить 16% усіх закритих медіа.

Регіони-лідери, де медіа вдалося відновити свою роботу, це:

«Відновлення роботи медіа відбулося переважно після деокупації захоплених РФ територій, куди повернулися журналісти», – додали в ІМІ.

Нагадаємо, 1 листопада ІМІ оприлюднив оновив Білий список онлайн-медіа, до якого увійшло ZN.UA та ще 12 видань. Двоетапний моніторинг проводиться двічі на рік, а саме оцінювання охоплює критерії прозорості, відповідальності, дотримання журналістських стандартів, а також чітке маркування рекламних матеріалів.