UA / RU
Підтримати ZN.ua

Вимагання від пацієнтів оплати за послуги із гарантованого пакету було необґрунтованим — Гусак

За словами керівниці служби, в медзакладах знали, що отримають гроші за проведене лікування.

Медичні заклади не повинні були вимагати у пацієнтів оплату за спеціалізовану медичну допомогу за пріоритетними пакетами за січень, оскільки знали, що доотримають державне фінансування за надання цих послуг згодом, заявила в інтерв’ю  ZN.UA голова Національної служби здоров’я України Наталія Гусак.

“Це окремі випадки. Ми про них знаємо, зокрема й зі скарг від пацієнтів. … Здебільшого одержувачі бюджетних коштів починають їх отримувати в другій половині січня. І це чиста маніпуляція — брати оплату з пацієнтів, на 100% знаючи, що за договорами послуги будуть проплачені», - прокоментувала вона ситуацію, коли від пацієнтів вимагали гроші за пакет послуг за спеціалізовану медичну допомогу за пріоритетними пакетами.

Ситуація склалась внаслідок того, що  станом на кінець січня НСЗУ змогла укласти лише близько 50% договорів з надавачами медпослуг.

При цьому Гусак зазначила, що наприкінці грудня медзаклади отримали повний розрахунок за надані напередодні кошти, тому мали кошти, які давали їм можливість не тільки забезпечити необхідний пул лікарських засобів, а й безперебійно виплатити зарплату працівникам в січні.

«Окремі ситуації пов’язані з тим, що керівники деяких закладів за весь цей час так і не навчилися управляти фінансовими ресурсами, і їм легше перекладати відповідальність на якусь третю сторону. НСЗУ такі випадки аналізує», - додала керівник служби.

Читайте також: Лікарі з 5 березня повинні зберігати свої електронні підписи на токенах

Про те, чи покращить якість медичних послуг після підвищення зарплат медперсоналу, яких змін варто очікувати пацієнтам, лікарям, лікарням та їхнім засновникам найближчим часом читайте в інтерв’ю Алли Котляр з головою НСЗУ Наталією Гусак «Пацієнт може обирати, куди йти — туди, де хороший лікар, або туди, де він отримає повністю безкоштовні медичну допомогу і ліки».