Фонд соціального страхування спільно з Міністерством соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я працює над впровадженням електронного реєстру листків непрацездатності.
Як повідомляє прес-служба Фонду, передбачається, що замість існуючої системи видачі лікарняних листків на бланках суворої звітності буде запроваджено електронний реєстр. Він надаватиме доступ лікарям, роботодавцям, застрахованим особам та представникам Фонду доступ у межах повноважень до інформації про лікарняні листи.
Відповідно до проекту концепції нової системи лікар буде мати можливість здійснити видачу електронного листка непрацездатності з будь-якого засобу інформатизації (комп'ютер, планшет, смартфон). Ідентифікація і доступ користувача до особистого кабінету в системі реєстру буде проходити за аналогом роботи системи "Приват24".
Відкриття листка непрацездатності буде проходити у режимі реального часу, саме за фактом встановлення лікарем тимчасової непрацездатності застрахованої особи.
У реєстрі буде відображатися час видачі листка непрацездатності, заклад охорони здоров'я та вид захворювання. Далі лікар ставить свій електронний підпис, і лікарняний лист відразу фіксується в реєстрі. З цього моменту його може бачити і роботодавець, і відповідний спеціаліст Фонду соціального страхування України.
Усі дані будуть автоматично перевірятися системою на відповідність реєстру страхувальників. І у випадку невідповідності даних, документ не буде зареєстровано в системі. Це унеможливить видачу листка непрацездатності неіснуючим працівникам неіснуючих підприємств, обіг фальсифікованих та підроблених листків, а також відкриття листка непрацездатності одночасно в декількох закладах охорони здоров'я.
Як свідчать дані опитування фонду "Демократичні ініціативи", серед українців, які протягом останнього року особисто стикалися з ситуаціями дачі хабарів, більшість (51%) робили це в медичних установах.