Після запеклих суперечок про те, як бути з явищем "секонд-хендів" в Україні, в нинішніх економічних умовах, при падінні рівня життя співгромадян треба визнати, що "явище" не тільки благополучно про себе подбала, але й зміцнює позиції.
Як у своїй статті для ZN.UA пише Надія Гоцуєнко, зараз кількість нових магазинів "секонду" давно йде не на десятки, а на сотні. Всередині самої системи теж відбуваються зміни."Можна констатувати: нас накрила потужна друга хвиля торгівлі товарами з "других рук", - йдеться в статті.
Як зазначає автор, якщо раніше "секонд" асоціювався зі страшними, неохайними звалищами ганчір'я з жахливим запахом, а купувати подібний одяг вважалося моветоном, то зараз "секонд-хенди" переродилися в бутіки з акуратно розвішаними речами і отримали нове дихання.
Якщо раніше "секонди" всіляко намагалися заборонити з посиланням на те, що це вбиває вітчизняний легпром, то зараз "секонди" цілком можуть мати право на існування.
Наприклад, представники малого і середнього бізнесу зазначають, що розвиток легпрому в Україні гальмується не ввезенням б/у товарів, а відсутністю держпідтримки галузі і корупцією на митниці.
Тим часом у головному науково-експертному управлінні ВРУ зробили висновок, що "секонд-хенд" загрожує вітчизняному легпрому менше, ніж дешеві товари з Китаю та Туреччини. Крім того, як пояснюють в асоціації "секонд-хендів", в цьому бізнесі зайнято близько мільйона українців "і якщо все це закрити, де будуть працювати люди?", зазначається в статті.
Як зазначає автор, зараз займатися "секондом" досить вигідно. Крім сприяння оптовиків, цьому сприяють дешева оренда, підвищення попиту покупців на різні групи товарів, загальний фон безробіття та прагнення людей хоч якось заощадити.
"Тривала криза, що підігрівається війною, великі податки, нестабільність у всіх сферах економіки випробовують на міцність всіх, особливо бідняків. Крім того, згідно з даними соцопитування, проведеного "Рейтингом", більше 60% українців - проти заборони "секонд-хенду", - йдеться в статті.