За даними компанії Proxima Research, обсяг інвестицій у рекламу лікарських засобів на телебаченні в 2015 році збільшився на 4,5% порівняно з 2014-м, склавши майже 7,2 млрд грн., йдеться в статті Ольги Скрипник DT.UA.
"Те, що зазвичай називають зароблянням великих грошей на рекламі ліків, фахівці визначають як інвестиції фармкомпаній у рекламу лікарських препаратів на телебаченні. Наголошуючи, що йдеться виключно про безрецептурну групу. Ставлення до подібних інвестицій у нас приблизно таке, як до священної корови в Індії, звідки до нас завозять чимало різної фармпродукції. Виявляється, це ледь не єдиний сектор, де інвестиційна діяльність дає неабиякі результати. За даними компанії Proxima Research, обсяг інвестицій у рекламу лікарських засобів на телебаченні в 2015 р. збільшився на 4,5% порівняно з 2014-м, і складає майже 7,2 млрд грн. Проводячи дослідження, брали до уваги центральні й мультирегіональні телеканали, тривалість рекламних роликів, кількість показів і багато інших даних. Але при цьому не враховували іміджевої реклами фармкомпаній", - йдеться в статті.
Як пише Скрипник, незважаючи на такий підхід, компанії, що займаються телерекламою, не згодні з остаточною цифрою. Вони стверджують, що розрахунки, засновані на прайс-листах, не показують реальної картини. На їхню думку, ця цифра не перевищує 900 млн гривень.
а даними експертів, у 2015 р. ТОП-10 телеканалів за обсягами продажів реклами ліків очолила "Студія "1+1" (обсяг продажів - 1 млрд 539 млн грн, кількість виходів - понад 54 тис.). Телеканал "Інтер", що вперше поступився лідерством, опинився на другому місці (обсяг продажів - 1млрд 535 млн грн, кількість показів - майже 63 тис.). І почесне третє місце посів СТБ з обсягом продажів 1 млрд 51 млн грн і кількістю показів 57,5 тис.
Загалом телеканали продали реклами ліків на 7 млрд 171 млн грн, забезпечивши 1,5 млрд показів.
Лідерами в ТОП-10 компаній за обсягами інвестицій у телерекламу виявилися "Фармак" (обсяг продажів - 698 млн грн), Sanofi (465 млн грн) і "Корпорація "Артеріум" (понад 373 млн грн).
"Що ж до ТОП-10 брендів лікарських засобів, рекламованих на телебаченні, за останні два роки тут відбулися значні зміни. Одна з причин - з українського ринку пішли російські фармкомпанії, що дало змогу піднятися в рейтингу деяким вітчизняним виробникам і брендам. Торік рейтинг очолили "нурофен", "ессенціале", "стрепсілс" та "но-шпа".Що збігається з висновками лікарів про те, якими препаратами, вдаючись до самолікування, найчастіше користуються пацієнти", - йдеться у статті.
Раніше повідомлялося, що в 2016 році український уряд здійснюватиме закупівлі лікарських препаратів через ООН і британське агентство Crown Agents. Це дозволить мінімізувати втрати бюджету від корупції і неефективних управлінських рішень, заявив глава уряду Арсеній Яценюк в ефірі програми "10 хвилин з прем'єр-міністром".
Детальніше про рекламу ліків в Україні читайте у статті Ольги Скрипник "Побічна дія реклами ліків" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".