Чверть українців (25%) ніколи не вживали спиртні напої та не вживають їх на даний час. Основна ж маса або вживають спиртне в даний час (57%), або вживали його раніше (18%), свідчать дані опитування компанії Research & Branding Group.
Серед спиртних напоїв лідерами за частотою їх вживання українцями є пиво і горілка (49% згадувань кожен). З великим відривом за ними йдуть сухі вина (27%), шампанське (19%), коньяк і бренді (18%), кріплені вина (17%) та інші напої.
Перевага тим або іншим спиртним напоям залежать від статі українців. Наприклад, чоловіки частіше віддають перевагу горілці (67%, пиву (66%) і коньяку (22%), а жінки - сухим винам (43%), шампанському (33% та кріпленим винам (23%).
Найчастіше горілку воліють пити особи, які мають порівняно невисокий рівень освіти (не вище загальної середньої), і значно рідше таку перевагу можна зустріти в осіб із середньою спеціальною та вищою освітою.
Близько половини українців (53%) вживає спиртні напої не частіше одного разу на місяць, а переважна більшість (85%) - не частіше 2-3 разів на місяць.
Жінки помітно рідше чоловіків повідомляють про високу частоту вживання спиртного. Наприклад, про вживання алкоголю кілька разів на тиждень заявили 16% чоловіків і 5% жінок, а про його вживанні на рівні 2-3 разів на місяць - 40% чоловіків і 23% жінок.
Як правило, українці схильні пояснювати вживання ними алкоголю традицією відзначати якихось свят (73%). Помітне місце серед таких приводів займають також бажання розслабитися (24%) і необхідність випити "за компанію" (15%).
Приблизно половина українців (48%) вперше спробувала спиртне у віці 16-18 років. А ще близько третини (30%) зробили це навіть пізніше. Однак кожен шостий з наших співвітчизників (16%) вперше познайомився зі смаком алкоголю в підлітковому віці (14-15 років) або навіть у дитинстві (до 14 років).
Опитування проводилося в 2-13 вересня компанією Research & Branding Group серед 1799 респондентів у всіх областях України, окрім окупованих територій. Помилка вибірки – 2,4%.
Нагадаємо, що за даними опитування компанії Research & Branding Group кількість українців, які вважають себе щасливими, практично не змінилося – якщо в травні 2016 року таких було 66%, то до вересня їх стало 68%.