UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українці навчилися краще розпізнавати оплачені матеріали в ЗМІ

Більш ніж половина українських читачів і глядачів знають, що у ЗМІ з'являються оплачені матеріали ("джинса"), але їм все легше вдається розпізнавати такі матеріали.

Про існування "джинси" знають 55% опитаних українців, з них 63% заявили, що можуть розрізнити оплачену новину - це на 16% більше, ніж минулого року, свідчать дані опитування соціологічної компанії InMind, яке проводилося на замовлення міжнародної громадської організації "Интерньюс",

За даними опитування, переважна більшість опитаних вважають, що "чесність і достовірність" – найважливіші показники, що визначають довіру населення до ЗМІ.

Крім того, дослідження показало, що понад 50% читачів в усіх областях надають перевагу місцевій регіональній пресі (над загальнодержавною) – це стабільна преференція. Виявилося, що місцеві газети – єдиний канал інформації, що користується більшою популярністю, ніж загальнонаціональні.

Українці активно користуються мережею інтернет – 77% бувають онлайн щодня. Цей показник досить рівномірно розподілений по областях країни – він дещо нижчий лише у північних регіонах (73%). Найчастіше користуються інтернетом люди у віці 18-35 років (95-98%). Новини частіше шукають на сайтах-агрегаторах.

Дослідження показало, що понад 50% респондентів вважають інформацію, яку отримують про реалізацію ключових реформ в країні, "недостатньою".

Дослідження провела Київська соціологічна компанія InMind в травні-червні 2017 року на замовлення міжнародної громадської організації "Интерньюс". Репрезентативна частина вибірки складає 1650 респондентів віком від 18 р., що проживають у містах з населенням 50 тис. і більше.

Як свідчать дані опитування КМІС, у травні 2017 року 63,4% дорослого населення України були користувачами інтернету.