Держагентство автомобільних доріг України ("3") може відмовитися від будівництва нових масштабних об'єктів дорожньої інфраструктури, щоб збільшити доступні кошти на ремонт існуючої мережі. Про це заявив голова "Укравтодору" Євген Прусенко.
Він назвав ці заходи непопулярними, але необхідними: "Інакше ми ризикуємо втратити всю мережу доріг", пише "Коммерсант-Украина".
Чиновник відзначає, що, наприклад, Мала Кільцева необхідна столиці, але вона не вирішить проблему організації транзитних потоків, а проект траси Київ-Канів-Чигирин-Дніпропетровськ коштує досить дорого. За його словами, ці проекти в майбутньому можна буде побудувати на умовах державно-приватного партнерства або за рахунок дешевого кредитного ресурсу, залученого в таких банків, як ЄБРР, МБРР та ЄІБ.
Зараз "Укравтодору" потрібно сконцентруватися на збереженні існуючих доріг - ситуація з ними близька до критичної.
Галузь всі ці роки відчувала хронічне недофінансування, при цьому ресурс доріг вийшов за межі запланованих норм. В цьому році проблему ускладнили погодні умови - через те, що цієї зими температура часто переходила нульову позначку, більшість доріг прийшли в поганий стан",- пояснює Слободянюк. Ями утворилися на 4,6 млн кв. м доріг (у 2012 році - на 2,2 млн кв. м).
За даними "Укравтодору", 97% українських доріг (всього в країні 169 тис. км доріг) потребують капітального і поточного ремонту.
Згідно з програмою розвитку автодоріг до 2018 року, щорічно держагентству потрібно 40-50 млрд грн. Але на ремонт, будівництво та реконструкцію 1,6 тис. км доріг у цьому році планується витратити тільки 7,6 млрд грн. Ще 3,2 млрд грн будуть спрямовані на поточний ремонт і експлуатаційне утримання доріг загального користування.
Заборгованість "Укравтодору" щороку зростає - в 2012 році на 9,4 млрд грн державних коштів на виплату відсотків було направлено 5,7 млрд грн. А ось побудованих і відремонтованих доріг стає все менше. Так, в період 2010-2013 років заплановані роботи на 4,94 тис. км. Для порівняння: у 2006-2010 роках були виконані роботи на 12,6 тис. км доріг. !zn