Незважаючи на заяви іранської сторони про те, що робота над звітом про катастрофу літака компанії "Міжнародні авіалінії України" над Тегераном завершена, документів українська сторона так і не отримувала, повідомив заступник міністра закордонних справ України Євген Єнін в інтерв'ю "Громадському радіо", передає Укрінформ.
За його словами, Іран в останні місяці неодноразово обіцяв надати Україні повний звіт про катастрофу, однак документів, як і раніше немає.
"Ми неодноразово чули від іранської сторони, що звіт готовий, що зараз завершується переклад. Я ці слова чую останні два місяці чи не щотижня, проте документів немає. Відповідно до Чиказької конвенції, якщо технічне розслідування не закінчується протягом одного календарного року з моменту катастрофи, іранська сторона зобов'язана оприлюднювати проміжний звіт", - сказав Єнін.
Заступник голови МЗС також зазначив, що остаточний звіт з технічного розслідування є фінальним документом, на якому в подальшому буде базуватися як кримінальне розслідування, так і визначення відповідних сум, компенсацій, про які йдуть переговори з іранською стороною.
Єнін черговий раз нагадав, що українська сторона наполягає на об'єктивному і неупередженому розслідуванні катастрофи МАУ.
"Зараз рано коментувати звіт, оскільки ми самі з нетерпінням чекаємо завершення технічного розслідування, тільки після цього буде коректно коментувати справжні причини авіакатастрофи. Можу сказати тільки, що українська сторона наполягає на об'єктивному і неупередженому розслідуванні. Ми неодноразово говорили іранській стороні, що будь-які спроби підкупити нас, обміняти правду на той чи інший рівень компенсацій в цьому випадку не пройдуть", - резюмував він.
Нагадаємо, Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак збили двома ракетами класу “земля – повітря” ЗРК “Тор-М1” російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.
Всього в авіакатастрофі загинули 176 осіб, серед них 11 українців, а також громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.
Офіс Генерального прокурора розпочав кримінальне провадження за фактами умисного вбивства, знищення чужого майна та порушення правил безпеки руху повітряного транспорту (пп.1 ч.2 ст.115, ч2. ст.194, ч.3 ст. 276 КК України).
Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.
6 червня МЗС Ірану повідомив, що розслідування за фактом падіння українського пасажирського літака, збитого іранськими ракетами в січні "майже завершено". При цьому в Тегерані заявили, що чорні ящики літака не містять яку-небудь "важливу інформацію для слідства.
Раніше напівофіційне інформаційне агентство ISNA повідомило, що Іран, швидше за все, відправить чорні ящики літака у Франції, однак посол Ірану підтвердив українському МЗС, що Тегеран розглядає Україну як пріоритетного держави в контексті проведення розслідування та розшифровки "чорних ящиків".
9 червня в Ірані заявили про шести затриманих в рамках справи про катастрофу літака МАУ в Тегерані. При цьому трьох затриманих відпустили під заставу, інші перебувають під вартою.
15 грудня Канада оприлюднила звіт щодо розслідування катастрофи українського авіалайнера. У документі йдеться про те, що Іран не проводить належним чином розслідування падіння літака, і багато питань залишаються без відповіді.
22 грудня в ЗМІ з'явилася інформація про те, що Організація цивільної авіації Ірану опублікувала фінальний технічний звіт про січневу катастрофу українського літака МАУ. Повідомлялося, що звіт передали офіційним особам інших країн, чиї громадяни загинули після того як Іран збив літак.