UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Мін'юсті роз'яснили, як українкам, які народили за кордоном, зареєструвати дітей та оформити виплати

Якщо для реєстрації достатньо буде звернутися в найближче диппредставництво, то для виплат потрібно спершу повернутися додому. 

Очевидно, що серед українських біженців, які на початку повномасштабного вторгнення в Україну виїхали, були й вагітні жінки. Деякі з них народили за кордоном, тож тепер постають два питання: як зареєструвати дитину та як оформити виплати на неї? У Мін'юсті опублікували пояснення. 

Спершу свідоцтво про народження. Аби отримати його, українка повинна звернутися до українського консульства чи дипломатичної установи за місцем народження дитини або перебування одного з батьків. При цьому в міністерстві наголошують, що не потрібно платити консульський збір за оформлення цього документа. 

Які документи потрібні, аби зареєструвати дитину за кордоном? 

  1. Довідка з медичного закладу про народження дитини встановленого зразка.
  2. Паспорти батьків або одного з батьків. Якщо паспорта одного з батьків немає, то дані вносяться у свідоцтво про народження на підставі даних, вказаних у свідоцтві про шлюб.
  3. Свідоцтво про шлюб.
  4. Заява матері, батька або уповноваженої на це у законний спосіб особи.

Читайте також: «Пакунок малюка»: як його отримати при народженні дитини

Жінка, яка народила дитину за кордоном, виплату на неї може оформити лише після повернення в Україну. Головна умова для цього - наявність реєстрації місця проживання тут, тобто прописка. До того ж оформити допомогу на малюка можна не пізніше, ніж через рік (12 календарних місяців) після його народження. 

Для оформлення прописки дитини потрібно подати до управління соціального захисту населення за місцем проживання документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України. Їх повинні видати компетентні органи країни перебування, легалізувавши документи в установленому порядку. Про це повідомляється на Урядовому порталі.