UA / RU
Підтримати ZN.ua

Третина виділених на ремонт доріг грошей піде у Донецьк і Дніпропетровськ

Кабмін розподілив основні кошти на ремонт і будівництво доріг в 2013 році. Найбільше грошей отримають східні області.

Більша частина грошей на ремонт автомагістралей піде на схід

Більша частина грошей на ремонт автомагістралей піде на схід

Близько третини всієї суми виділених на ремонт українських доріг грошей - 2,25 млрд грн із семи мільярдів - отримають Донецька та Дніпропетровська область.

Для порівняння: Херсонській та Хмельницькій областям дістанеться 249,17 млн грн і 168,88 млн грн відповідно, Волинській - 104,3 млн грн, пише "Коммерсант-Украина" з посиланням на проект постанови Кабміну з переліком об'єктів будівництва і ремонту автодоріг країни у 2013 році, затверджений 20 березня.

Явну диспропорцію у розподілі коштів між регіонами заступник глави "Укравтодору" Володимир Галушко пояснив тим, що "об'єкти для будівництва, реконструкції та ремонту відбиралися за ступенем соціальної та економічної важливості".

"Наприклад, у Дніпропетровській і Донецькій областях буде добудована дорога, яка сполучить Львів з Луганськом, що дозволить виконати доручення президента Віктора Януковича доїжджати за 11-13 год з одного кінця країни в інший", - зазначив Галушко.

За його словами, у 2011 і 2012 році, навпаки, значна частина коштів прямувала у західні регіони: "У нас автодороги загального користування з'єднуються між областями і містами, тому відбувається дисбаланс виділення коштів на той чи інший регіон".

Всього розподілені 7,28 млрд грн, виручені "Укравтодором" за рахунок випуску облігацій. Основна частина коштів - 6,98 млрд грн - піде на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти автодоріг загального користування державного і місцевого значення.

Ще 300 млн грн планується витратити на п'ять автодоріг міжнародного значення: Київ-Ковель-Ягодин, Київ-Чоп, Київ-Харків-Довжанський, Київ-Чернігів-Нові Яриловичі і Київ-Одеса.

- Ремонт дороги до теплиць Фірташа коштує вдвічі дорожче, ніж ремонт міжнародної траси

Незважаючи на жалюгідний стан українських автомобільних доріг, в уряді не мають наміру збільшувати суму витрат на їхній ремонт.

Нагадаємо, в 2012 році "Укравтодор" витратив на дорожні роботи 6,95 млрд грн. У поточному році "Укравтодор" планував залучити на ці цілі 14 млрд грн шляхом випуску облігацій, але зміг залучити лише половину.

Ці кошти - практично єдині, які в цьому році отримає "Укравтодор" на ремонт і будівництво доріг. З держбюджету на потреби "Укравтодору" планується виділити 13,65 млрд грн, але з них тільки на виплату відсотків за раніше взятими кредитами "Укравтодору" зі спецфонду держбюджету буде направлено 8,4 млрд грн.

Аналогічна ситуація була і в минулому році: з 9,4 млрд грн на виплату відсотків було направлено 5,7 млрд грн. А згідно з програмою розвитку автодоріг до 2018 року, щорічно "Укравтодору" необхідно 50 млрд грн фінансування. Втім, в "Укравтодорі" розраховують ще і на кредитні кошти. "У 2013 році планується залучити 3,1 млрд грн у Європейського банку реконструкції та розвитку і Світового банку", - повідомив Галушко.

Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що для приведення українських доріг в "більш-менш пристойний" стан необхідно 500 млрд грн. !zn

Читайте також:

Через негоду в Україні припинився ремонт доріг

Азаров розповів, які дороги збирається побудувати в 2013 році

Україна зайняла за якістю доріг 137 місце у світі з 144

Віктор Янукович-молодший розповів чому в Україні погані дороги